در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

درخشندگی همیشگی ظروف مسی با فناوری پلاسما

ارشد نانو فیزیک از دانشگاه کاشان گفت: توانستیم با فناوری پلاسما لایه‌ای بر روی فلز مس ایجاد کنیم تا درخشندگی مس همیشه حفظ شود.

درخشندگی همیشگی ظروف مسی با فناوری پلاسمامحمد داوری، کارشناسی ارشد نانو فیزیک از دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: جمعی از دانشجویان با تاسیس یک شرکت دانش بنیان محصولاتی را با استفاده از فناوری نانو تولید کرده اند. یکی از این تولیدات، بنزینی است که نصف بنزین تولید داخل هزینه دارد و با چند قطره از آن می‌توان بنزین معمولی را به بنزین سوپر تبدیل کرد.
 
او افزود: این نوع بنزین در پتنت آمریکا هم ثبت شده که دارای استاندارد یورو ۵ است.
 
داوری در توضیح سایر مزایای این بنزین گفت: قیمت تولید این بنزین نصف قیمت تولیدی بنزین در کشور است و اگر بنزین تولیدی در داخل الان حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه دارد؛ این بنزین هزینه را به یک هزار و ۷۰۰ تومان کاهش می‌دهد و به این وسیله قیمت آن نصف قیمت تولیدی در داخل کشور تمام می‌شود.
 
این فارغ التحصیل نانو فیزیک در ادامه بیان کرد: تولید دیگر ما "اکتان بوستر" است؛ اگر ۳ یا ۴ قطره از این محصول در یک لیتر بنزین معمولی ریخته شود، به بنزین سوپر تبدیل می‌شود.
 
داوری تصریح کرد: از دیگر تولیدات ما آیروژل و هیدروژل است که جاذب آب بوده و در صنایع کشاورزی از آن استفاده می‌شود تا مصرف آب را به این وسیله کمتر کنیم. هیدروژل عایق حرارت و صوت است به طوریکه اگر این هیدروژل یک سانتیمتر ضخامت داشته باشد، یک طرف را تا هزار و ۱۰۰ درجه گرما دهیم، طرف دیگر تا ۳۰ درجه گرم می‌شود و می‌توانیم از آن در کوره‌ها و آب سردکُن‌ها استفاده کنیم.
 
او در ادامه بیان کرد: توانستیم با فناوری پلاسما لایه‌ای بر روی فلز مس ایجاد کنیم تا درخشندگی مس همیشه حفظ شود، همچنین مقاومت فیزیکی آن بسیار بالا می‌آید و در نتیجه باعث افزایش طول عمر آن‌ می‌شود.

داوری گفت: محصول دیگر ما در زمینه آرایشی بهداشتی بوده که روغن زالو را به وسیله نانو جذب تولید کرده و اثر آن را تا چندین برابر افزایش داده ایم. همچنین اسپری آنتی باکتریال برای ضد باکتری  و ضد بو کردن کفش و جوراب تولید می‌شود.


این دانش آموخته نانو فیزیک درباره میزان استقبال از تولیداتشان ادامه داد: برای بنزین حتی از بازار چین هم درخواست خرید داشته ایم و در حال مذاکره هستیم.

داوری در پایان گفت:  اکنون محصولات آنتی باکتریال بوگیرکفش و روغن زالو در سطح کشور توزیع می‌شوند.
 
انتهای پیام/

تولید روغن زالو با فناوری نانو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار