با بیماری سالک در دامغان مبارزه می شود

چهار مرحله طرح مبارزه با مخارن جوندگان تاکنون در ۱۰۰ روستا و نیز اطلاع رسانی در ۴۰ روستا اجرا شده است و بیش از هفت هزار خانوار روستایی در قالب طرح مبارزه با بیماری سالک آموزش دیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهراد پورمحمدی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان گفت: امسال ۲۰۰ نفر از مردم دامغان بویژه در روستا‌های جنوب این شهرستان به بیماری سالک مبتلا شدند که ۳۵ درصد آنان با مراجعه به مراکز درمانی بهبود یافتند.

او افزود: چهار مرحله طرح مبارزه با مخارن جوندگان تاکنون در ۱۰۰ روستا و طرح سمپاشی کوره‌ها، توزیع لوسیون و نیز اطلاع رسانی در ۴۰ روستا اجرا شده است و بیش از هفت هزار خانوار روستایی در قالب طرح مبارزه با بیماری سالک آموزش دیدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان بیان کرد: برای مبارزه با بیماری سالک همه نهاد‌ها بویژه شهرداری با جهاد کشاورزی و دهیاری‌ها باید اقدام کنند.

سالک یک بیماری پوستی است که بر اثر نیش پشه آلوده به این ویروس به انسان منتقل می‌شود و مخزن اول این بیماری، موش‌های صحرایی هستند. ضایعه پوستی سالک بهبود یافته، ولی جای زخم آن ماندگار است.

کانون این بیماری در استان سمنان، شهرستان دامغان است.

انتهای پیام / م

بیش از هفت هزار خانوار روستایی در قالب طرح مبارزه با بیماری سالک آموزش دیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.