آدام شیف: شهادت افشاگر پرونده اوکراین‌گیت ضروری نیست

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست جمهوری‌خواهان برای شهادت افشاگر پرونده رسوایی رئیس‌جمهور این کشور را رد کرد.

آدام شیف: شهادت افشاگر پرونده اوکراین گیت غیرضروروی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست جمهوری خواهان در خصوص احضار و شهادت فرد افشاگر پرونده رسوایی اوکراین گیت را غیر ضروری دانست.

بنا به گزارش‌های متعدد، شیف که از دموکرات هایی است که هدایت تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برعهده دارد، در نامه‌ای به دیوین نونس، نماینده ارشد جمهوری‌خواه در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان شهادت فرد افشاگر در رسوایی اخیر رئیس جمهور را غیر ضروری دانست و آن را رد کرد.

با افزایش مدارک و شواهد علیه ترامپ، پرونده استیضاح او روز به روز قطورتر می‌شود. پیشتر وکیل افشاگر رسوایی ترامپ که هویت وی هرگز فاش نشده است به دیوین نانس، پیشنهاد داده که موکلش به صورت کتبی به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

چندی پیش رئیس جمهور آمریکا خواستار افشای هویتی فردی شد که تابستان امسال شکایتی را در خصوص مکالمه تلفنی ماه ژوئیه او و همتای اوکراین اش مطرح کرد. ترامپ همچنین در پیامی توئیتری تاکید کرد فرد افشاگر باید در کنگره شهادت دهد.

ترامپ که ماجرای رسوایی تازه اش او را در آستانه استیضاح آن هم در یک سال حساس مانده تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور قرار داده است، بار دیگر تلاش کرد تا با فرافکنی در این ماجرا خود را از این منجلاب به وجود آمده نجات دهد.

چندی پیش، افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن – رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰-- شده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار