شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: شکارچی متخلف در یکی از روستا‌های واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسایی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: مامورین اجرائی پاسگاه محیط بانی سوسهاب با دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر وقوع شکار کبک در منطقه حفاظت شده آق داغ شبانه به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: شکارچیان با مشاهده خودرو یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان متواری و یکی از شکارچیان متخلف، شناسایی و پس از کسب تکلیف از مراجع قضائی، محیط بانان به همراه عوامل انتظامی شکارچی مورد نظر را بازرسی و لاشه ۵ قطعه کبک تازه شکار شده را کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال افزود: متخلف دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی بخش مرکزی شهرستان خلخال معرفی شد.

کسایی گفت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان دو میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست بغیر از جریمه کیفری از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌گردد.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

انتهای پیام/ح

کشف لاشه ۵ قطعه کبک تازه شکار شده در خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار