شهردار منطقه ۱۰ تهران مطرح کرد؛

شهرداران مدارس کار اجرایی در شهر ندارند

بحیرایی با بیان اینکه شهردار مدرسه کار اجرایی در شهر ندارد، گفت: اصل کار شهرداران مدارس ایجاد رابطه بین آموزش و پرورش با شهروندان (اولیا و مربیان) است.

شهرداران مدارس کار اجرایی در شهر ندارند/ کشور‌های توسعه یافته دست حمایت شهروندان را پشت سر خود دارندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین بحیرایی شهردار منطقه ۱۰ تهران در آیین بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه با یادآور شدن این نکته به دانش آموزان که شهردار مدرسه مسئولیت کار اجرایی در شهر را ندارند، گفت: مهم‌ترین وظیفه شهرداران مدارس ایجاد رابطه بین اولیا، دانش آموزان و آموزش و پرورش است تا بتوانند با استفاده از این ظرفیت فرهنگی را ایجاد کنند که با توسعه آن بتوان اقدام‌های موثری را در جامعه انجام داد.

شهردار منطقه ۱۰ تهران با اشاره به آبگرفتگی‌های اخیر پایتخت گفت: برای تبیین اهمیت نقش فرهنگ در جامعه می‌توانم به موضوع آبگرفتگی اخیر در پایتخت اشاره کنم که یکی از دلایل مهم آن ریختن زباله در مسیل‌ها و انهار بود که دانش آموزان می‌توانند با استفاده از ظرفیت رابطه بین اولیا و مدارس نقش مهمی در فرهنگسازی نریختن زباله در انهار داشته باشند.

بحیرایی در تشریح دیگر عامل آبگرفتگی پایتخت تصریح کرد: با توجه به اقدام‌های خوب شهرداری تهران در دو سال گذشته در جهت توسعه کانال‌های شهری، باز هم انهار پایتخت جوابگوی ظرفیت آب ورودی ناشی از بارش‌های شدید را ندارد و همین امر موجب بروز آبگرفتگی می‌شود.

وی بیان کرد: از شهرداران مدارس می‌خواهم رابط خوبی بین مدیریت شهری و شهروندان باشند، زیرا شهرداری نمی‌تواند برای هر شهروند یک نفر را مأمور کند تا مسائل اجتماعی را به او یادآور شود.


بیشتر بخوانید: شهرداران مدرسه پل ارتباطی دانش‌آموزان با مدیران مدرسه


شهردار منطقه ۱۰ تهران با اشاره به تولید روزانه ۹ هزار تن زباله در پایتخت گفت: با این شکل تولید زباله محیط زیست در حال نابودی است و کشور‌ها برای توسعه و حفظ محیط زیست خود به سمت کاهش تولید زباله و استفاده نکردن از پلاستیک پیش رفته‌اند.

بحیرایی گفت: ما در پایتخت برای اداره امور نیاز به فرهنگسازی در تمام حوزه‌ها داریم و اعتقاد من این است که مردم باید وارد کار شوند تا موفقیت حاصل شود، زیرا مطالعات نشان می‌دهد کشور‌هایی به موفقیت دست یافتند که مشارکت شهروندان را پشت سر خود داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار