۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان رهاسازی شد

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی و دریاچه پشت سد‌های این استان رها سازی شد.

۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان رهاسازی شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید حسین پور اظهار داشت: از ابتدای مهر تاکنون ۵۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان کپور در پشت دریاچه‌های ۲ سد شهید کاظمی سقز، گاوشان کامیاران و دریاچه زریبار مریوان رهاسازی شده است.

او با اشاره به اینکه این تعداد بچه ماهی در مرحله اول رهاسازی شده است اضافه کرد: اعتبار این مرحله از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی تامین شده و در صورت تامین اعتبار ۲ مرحله دیگر رهاسازی نیز انجام می‌شود.

حسین پور با بیان اینکه این رهاسازی با هدف حفظ ذخایر منابع آبی و تولید بیشتر ماهی در استان انجام می‌شود یادآورشد: منابع آبی استان امسال نیازمند رهاسازی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه ماهی است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه فعالیت‌های صیادی و تامین پروتئین جامعه هدف، بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید، افزایش درآمد و مصرف سرانه آبزیان از دیگر اهداف این طرح است.

کردستان به لحاظ منابع آبی یکی از استان‌های مهم در شمال غرب کشور بوده که عمده محصول پرورش ماهیان سرد آبی در خانواده قزل آلا بویژه گونه رنگین کمان آن است.

ماهیان پرورش یافته گرم آبی نیز از خانواده کپور از جمله کپور معمولی، فیتوفاک، پنگ هد و آمور علف خوار است.

ماهیان گرم آبی در منابع آبی کردستان به صورت طبیعی و بدون آن که ۴۷۸ صیاد استان در تغذیه و تکثیر ماهی آن‌ها نقشی داشته باشند پرورش داده می‌شود.

دریاچه سد‌های شهید کاظمی سقز، وحدت سنندج، زیویه و گاوشان کامیاران و گلبلاخ بیجار و همچنین دریاچه زریبار مریوان از جمله منابع آبی کردستان است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.