موگرینی خواستار برگزاری انتخابات جدید در بولیوی شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرف‌های درگیر در بولیوی خواست به سوی برگزاری انتخابات جدید پیش روند.

موگرینی طرف‌های درگیر در بولیوی را دعوت به خویشتن داری کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات بولیوی طرف‌های درگیر را دعوت به خویشتن‌داری کرد.

موگرینی پیش از ورود به نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا خواستار مسئولیت پذیری تمامی طرف‌ها در بولیوی شد و از آن‌ها خواست اجازه دهند این کشور به طور مسالمت‌آمیز و آرامی به سمت برگزاری یک انتخابات معتبر سوق یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد این اتحادیه از نزدیک تحولات بولیوی را دنبال می‌کند و بر لزوم بیان خواسته‌های داخلی از سوی مردم بولیوی تاکید کرد. همچنین با توجه به کناره گیری «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی، موگرینی خواستار برگزاری انتخابات جدید در این کشور شد.

اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی، با کسب ۱۰ درصد رای بالاتر از کارلوس مسا، رقیب خود، در انتخابات اخیر این کشور پیروز شد، اما مسا نتایج آن را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات شد. سرانجام بامداد امروز رئیس‌جمهور بولیوی به دنبال اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور از سمت خود استعفا کرد.

مورالس که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات که با سازمان دهی آمریکا صورت گرفته بود، از سمت خود استعفا کرد. به دنبال استعفای رئیس جمهور بولیوی، آشوب، حملات خشونت بار، آتش سوزی و حمله به منازل کارمندان دولت در لاپاز گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار