رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی:

موازی کاری مهمترین مشکل رسیدگی به نیازمندان میامی است

اصغری گفت: موازی‌کاری در جمع آوری زکات و کمک به نیازمندان از مشکلات اساسی کمیته امداد شهرستان میامی است.

موازی کاری مهمترین مشکل رسیدگی به نیازمندان میامی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد مهدی اصغری در سومین جلسه شورای زکات شهرستان میامی در دفتر امام جمعه این شهر گفت: با موازی کاری و اتلاف هزینه برخی افراد نیازمند از چند نهاد، کمک‌هایی را دریافت می‌کنند و به برخی نیز هیچ گونه کمکی پرداخت نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه جمع آوری زکات در این میامی رشد ۱۰۰ درصدی داشت، افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان جمع آوری شد.

اصغری بیان کرد: تشکیل شورای زکات فعال در روستا‌های دارای ظرفیت زکات، حضور عالمان فعال و پیگیر در روستاها، مراجعه چهره به چهره با مودیان زکات، اعتمادسازی در بین مردم از طریق ارائه گزارش مستمر به مردم در خصوص نحوه هزینه ها، تشویق مودیان زکات در مناسبت ها، از جمله عوامل موفقیت در افزایش زکات است.

رئیس کمیته امداد میامی اظهار داشت: پیگیری ساخت ۶ واحد حمام و سرویس بهداشتی و امور درمانی مددجویان از جمله موارد در حال پیگیری در این شهرستان است.

او ابراز داشت: پرداخت کمک هزینه جهیزیه، مسکن، درمان، تحصیل و هزینه معیشت نیازمندان از دیگر موارد هزینه کرد زکات در میامی است.

رییس کمیته امداد میامی اظهار داشت: در بخش‌های مختلف حمایتی ازجمله پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و وتربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان ارایه می‌شود.

مردم میامی پارسال ۱۳ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارایه می‌کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.

کمیته امداد شهرستان میامی سه هزارو ۵۰۰ مددجو را زیر پوشش دارد. شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / م

جمع آوری ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان میامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.