مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر د اد؛

اعزام ۷۳۷ مبلغ ویژه هفته وحدت به استان سمنان

شکری گفت: به مناسبت هفته وحدت ۷۳۷ مبلغ بومی و غیربومی به سراسر هشت شهرستان استان سمنان اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشست کمیته فرهنگی و آموزش اربعین، بابیان اینکه به مناسبت هفته وحدت ۷۳۷ مبلغ بومی و غیربومی به سراسر هشت شهرستان استان سمنان اعزام می‌شوند، گفت: اجرای برنامه‌های تبلیغی با محور ولادت باسعادت پیامبر (ص)، وحدت و تقریب مذاهب، سبک زندگی نبوی و سیره پیامبر (ص)، سنت رسول‌الله (ص) و غیره در زمره محور‌های برنامه‌های تبلیغی مبلغان اعزامی در سراسر استان سمنان است.

او افزود: از ۷۳۷ مبلغ اعزامی هفته وحدت، ۲۱ نفر شامل ۱۷ مرد و چهار زن غیربومی هستند که در کنار ۱۶۰ مبلغ زن و ۵۳۹ مبلغ مردم بومی و همچنین ۱۷ نفر مبلغ و خطیب ویژه اجرای برنامه‌های تبلیغی هفته وحدت را بر عهده‌دارند.

ضرورت برخورد با جریان‌های وحدت ستیز

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان ضمن بیان اینکه کشور‌های اسلامی نیاز به یک رهبری جامع و واحد دارند، ابراز کرد: اگر از ولایت‌فقیه تبعیت کنیم و نگاه ولایت‌پذیری را که این روز‌ها در حال همه‌گیر شدن است، ترویج دهیم قطعاً مسیر هدایت جامعه مسلمانان در مسیر درست قرار می‌گیرد و این امر می‌تواند انسجام میان کشور‌های جهان اسلام را مستحکم کند.

شکری بابیان اینکه اسلام دارای فرق مختلفی است که دشمنان با بهره‌گیری از آن‌ها به برخی اختلافات دامن می‌زند، بیان کرد: علی‌رغم این مسائل، خوشبختانه مسلمانان باهم اشتراکات فراوانی دارند که باید بیشتر از این به آن‌ها پرداخت.

او با تاکید بر اینکه عمق اشتراکات بین مسلمانان از عمق اختلافاتشان بیشتر است لذا تبیین اشتراکات جهان اسلام می‌تواند جامعه جهانی مسلمانان را محقق کند تا بتوانیم در برابر استکبار بایستیم، گفت: باید برای مقابله با جریان‌های وحدت ستیز برخورد شود.

انسجام حقیقی بین مسلمانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه ایستادگی در برابر کفر و استکبار که در قرآن کریم نیز مطرح‌شده یکی از الزامات جهان اسلام است، افزود: جبهه اسلام در برابر کفر تکلیف دارد و این امر در زمره اشتراکات مسلمانان محسوب می‌شود.

شکری بابیان اینکه تمام قدرت‌های پوشالی امروز در مقابل اسلام و اندیشه‌های اسلامی قد علم کرده‌اند، تأکید کرد: همه نیازمند این هستیم که خودمان انسجام حقیقی بین مسلمانان را تحقق ببخشیم.

او هفته وحدت را فرصت خوبی برای تقریب مذاهب و انسجام بین مسلمانان دانست و ابراز کرد: پیامبر رحمت (ص) بهترین الگو و اسوه اخلاق و انسانیت بزرگ‌ترین راهبرد اتحاد مسلمانان است.

انتهای پیام / م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.