مدیر هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیش بینی بارش باران و برف در مناطق زلزله زده

ضیاییان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از روز جمعه برای مناطق زلزله زده غرب بارش باران و در مناطق مرتفع برف پیش بینی می شود.

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طی ۲ تا ۳ روز آینده جوی پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: پایداری هوای کشور در اکثر مناطق کشور منجر به افزایش آلاینده‌ها در شهر‌های پرجمعیت همچون تهران می‌شود.

وی درباره آخرین جزئیات آب و هوای مناطق زلزله زده افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی از روز جمعه برای مناطق زلزله زده غرب به سبب ورود سامانه بارشی، انتظار بارش و کاهش دما را داریم، ضمن آنکه در مناطق مرتفع این مناطق احتمال بارش دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی این هفته در نواحی زلزله زده شمال غرب کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و دمای کمیته برای منطقه میانه حدود منفی ۱ تا ۲ درجه و ناحیه سراب حدود منفی ۷ تا ۵ درجه پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید: افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی/آسمان پایتخت صاف همراه با غبار محلی است


این مقام مسئول با اشاره به اینکه دما در بسیاری از مناطق کشور از اواخر هفته روبه کاهش است، بیان کرد: با ورود سامانه بارشی از روز پنج شنبه برای مناطق ساحلی دریای خزر به خصوص استان‌های گیلان و مازندران انتظار آغاز بارش‌هایی داریم و از روز جمعه برای بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور درگیر سامانه بارشی جدیدی خواهد شد که شدت و ضعف آن را در روز‌های آتی در مناطق مختلف می‌توان اعلام کرد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان با بیان اینکه از هفته آینده بارش‌هایی در اکثر مناطق کشور خواهیم داشت، تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی و حرکت سامانه به سمت شرق، استان تهران از روز جمعه به بعد در گیر بارش خواهد بود، ضمن آنکه از اواخر هفته انتظار کاهش دما برای تهران داریم.

انتهای پیام/

اکثر مناطق کشور هفته آینده بارانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار