مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: متروی بهارستان در بخش زیرسازی بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  اصفهان ، گسترش شهرنشینی یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش جمعیت کلان شهرهاست، این افزایش جمعیت و کافی نبودن امکانات مرکز شهر‌ها برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم سبب شده شهر‌های جدید در اطراف مراکز شهر‌ها بوجود بیاید و در حقیقت سر ریز جمعیت به این شهرک‌ها منتقل شود.

شهر جدید بهارستان در فاصله در ۱۵ کیلومتری جنوب اصفهان، در شرق بزرگراه اصفهان- شیراز واقع شده است و یکی از مهم‌ترین موضوعات پیرامون رشد و توسعه این شهر جدید، رسیدگی به وضعیت نقل و انتقال شهروندان از بهارستان به شهر اصفهان است، در همین زمینه عملیات اجرایی احداث خط متروی اصفهان- بهارستان به طول حدود ۱۴ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ آغاز شده و مرحله زیرسازی و ابنیه فنی پروژه متروی اصفهان- بهارستان شامل دو قطعه الف و ب از "صفه تا راه آهن" و "راه آهن تا بهارستان" به موازات جاده اصفهان- شیراز است که از ایستگاه شهر بهارستان به خط یک متروی کلان شهر اصفهان متصل خواهد شد، درحال اجرا است.
 
متروسواری بهارستانی‌ها از ۱۴۰۰ / قطار شهری روی ریل ملی
 

۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی متروی بهارستان

محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران بهارستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: از ابتدای شروع طرح متروی اصفهان- بهارستان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که در بخش زیرسازی تا کنون پیشرفت ۹۵ درصدی و در قسمت روسازی پیشرفت ۲۵ درصدی داشته ایم.

او ادامه داد: افق جمعیتی شهر بهارستان بالغ بر نیم میلیون نفر درنظر گرفته شده است و متروی بهارستان-اصفهان با طول ۱۴.۷ کیلومتر بخش عمده‌ای از جابجایی جمعیتی را بر عهده خواهد گرفت. ۹.۵ کیلومتر از این خط بصورت زیرزمینی و ۴.۶ کیلومتر آن به شکل روزمینی خواهد بود و سه ایستگاه صفه، سپاهانشهر و بهارستان در مسیر آن جانمایی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان افزود: تامین برق بالاسری، تهویه ایستگاه‌ها و خاکبرداری، از طرح‌هایی است که هم اکنون در اجراست  بطوریکه تامین برق در مرحله انتخاب مشاور و خاکبرداری ایستگاه‌ها در حال انجام است و تلاش می‌شود تا تکمیل متروی بهارستان در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
 
متروسواری بهارستانی‌ها از ۱۴۰۰ / قطار شهری روی ریل ملی

ریل ملی برای اولین بار در متروی بهارستان

وزیر راه و شهرسازی  در سفر شهریورماه خود به اصفهان و در بازدید از طرح نیم تمام قطار شهری بهارستان اصفهان اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ریل‌های مورد نیاز برای اجرای طرح‌های خود را بصورت انبوه از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده است.

اسلامی اضافه کرد: ذوب آهن طرح تحقیقات ساخت ریل راه آهن برای مصرف داخلی کشور را از ۲۰ سال گذشته آغاز کرده است و در زمان حاضر هم برای متروی بهارستان نیز اعلام آمادگی کرده و قرارداد میان شرکت شهر‌های جدید و این شرکت بسته شده است که به محض آمادگی و تحویل ریل‌ها در متروی بهارستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه همه ریل‌های مورد استفاده در مترو اصفهان از ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود ادامه داد: سه نوع ریل برای قطار‌های شهری (مترو)، شریان اصلی حمل بار و مسافر و قطار‌های پرسرعت در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود و محموله‌ای که روز گذشته از ذوب آهن برای اجرای پروژه بستان آباد تبریز تحویل گرفتیم نیز از نوع ریل پرسرعت بود.
 
متروسواری بهارستانی‌ها از ۱۴۰۰ / قطار شهری روی ریل ملی

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان هم در این باره گفت: ریل s۴۹ برای اولین بار در خاورمیانه به همت شرکت ذوب آهن برای متروی اصفهان تولید شد و هم اکنون بیش از  ۶۰۰ تن از این ریل اماده بارگیری و استفاده در این طرح می‌باشد.

احمدی تصریح کرد: برای تامین پابند متروی بهارستان (قسمتی که ریل روی ان سوار می‌شود) هم دو کشور فرانسه و اتریش مذاکره کردیم و تاکنون پابند را از خارج تهیه می‌کردیم که خوشبختانه اخیرا شرکتی در اراک برای تولید آن اعلام امادگی کرده و امیدواریم بتوانیم ادامه پابند مترو را از تولید ملی استفاده کنیم.


صفر تا صد عملیات اجرایی به همت شرکت عمران انجام می‌شود

احمدی گفت: متروی بهارستان بخشی از عملیات خط یک قطار شهری اصفهان است که از ایستگاه گلستان آغاز شده و به بهارستان ختم می‌شود و طول آن در مجموع ۳۶ کیلومتر است و حدودا ۱۵ کیلومتر انتهایی به متروی بهارستان مربوط می‌شود، نکته مهم در این طرح اینجاست که در این مسیر تغییر ناوگان نداریم و مسافران بدون جابجایی قطار و به طور یکسره می‌توانند این مسیر را طی کنند.

او تاکید کرد: ۱۰ کیلومتر از مسیر قطار شهری بهارستان به صورت احداث تونل و ۵ کیلومتر روی زمین است و در مجموع ۴۰ درصد از اعتبارات این طرح از محل منابع دولتی و ۶۰ درصد از منابع داخلی شرکت عمران بهارستان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان افزود: به دلیل کمبود اعتبار‌های شهرداری اصفهان، صفر تاصد عملیات و تامین اعتبار قطار شهری اصفهان بهارستان به سازمان عمران سپرده شده است و هم اکنون رام یک قطار شهری را هم خریداری کرده ایم.
 

گزارش از سولماز محمدی

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار