پاییزه کتاب در سراسر کشور برگزار می‌شود/ ثبت نام کتابفروشی‌های استانی از فردا

مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح پاییزه کتاب در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد طباطبایی مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح پاییزه کتاب به روال دوره‌های قبل همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: با دستور و مساعدت دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این طرح علاوه بر تهران، در کتابفروشی‌های شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طرح‌های حمایتی که به صورت فصلی در کتابفروشی‌ها اجرا می‌شود، در راستای حمایت از کتابفروشی‌ها به ویژه کتابفروشی‌های کوچک در شهرستان‌ها طراحی و برگزار می‌شود و تاکنون هم رویکرد معاونت امور فرهنگی بر همین اساس بوده است.

طباطبایی گفت: به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت‌های بودجه و نگرانی از تاخیر در انجام تعهدات مالی ابتدا تصمیم گرفته شد که این طرح اجرا نشود. در ادامه با تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری‌های معاون محترم فرهنگی وزیر مقرر شد این طرح همزمان با هفته کتاب در سراسر کشور اجرا شود.

وی همچنین اظهار کرد: از شهرداری تهران هم بابت همکاری در برگزاری طرح پاییزه کتاب در شهر تهران تشکر می‌کنیم و امیدواریم طرح‌های حمایتی این چنینی با مشارکت و همگرایی همه نهاد‌ها تداوم داشته باشد.

۲۱ آبان ماه؛ آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌های استانی در پاییزه کتاب ۱۳۹۸

نیکنام حسینی‌پور هم با اشاره به نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها و در راستای تحقق شعار «ایران تهران نیست»، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این طرح علاوه بر تهران در کتابفروشی‌های استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، کتابفروشی‌های استانی می‌‎توانند از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه (۲۱ آبان ماه) با مراجعه به سایت Tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۸ اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، طرح پاییزه کتاب ۹۸ از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و خریداران کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، پاییزه کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار