رسانه ها نقش موثری در پررنگ تر کردن فضای انتخاباتی ایفا کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت:از اصحاب رسانه درخواست داریم برای ایجاد فضای تشویقی و تهییجی برای شرکت در انتخابات حضور جدی‌تری داشته باشند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه علاوه بر تدابیر تدارکاتی برای برگزاری انتخابات تدابیر امنیتی نیز لحاظ شده است، اظهار داشت: با اینکه وزارت اطلاعات در زمینه امنیت سایبری اقدامات خوبی را انجام داده، ما نیز سعی کرده‌ایم توصیه و تاکیدات را در این زمینه به مدیران و مسئولان ذی‌ربط ارائه کنیم.

او افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم بخشی از مباحث فضای سایبری و مجازی تاثیرگذار است و باید از این فضا استفاده کنیم و به عنوان یک ظرفیت به آن نگاه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه ستاد پیشگیری از تخلفات در دادگستری تشکیل شده است، گفت: این ستاد به ریاست معاون رئیس کل دادگستری و با حضور اعضای دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود که بخشی از موضوع امنیتی را در بر می‌گیرد و پیشگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: نباید عرصه فضای مجازی را رها کرد بلکه باید از آن نهایت بهره‌مندی را در راستای اهداف برگزاری انتخابات صحیح و درخور داشت، زیرا این فضا در هر صورت به کار خود ادامه می‌دهد.


قاسمی در خصوص حضور و مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: معمولاً ۳ الی ۴ ماه مانده به انتخابات فضای سردی ایجاد می‌شود، اما در ماه‌های نهایی قطعاً مردم حضور پررنگی خواهند داشت و از اصحاب رسانه درخواست داریم برای ایجاد فضای تشویقی و تهییجی برای شرکت در انتخابات حضور جدی‌تری داشته باشند.

او افزود: از ۱۰ آذرماه فرآیند اصلی انتخابات برای ثبت نام نمایندگان آغاز و هیئت‌های اجرایی تشکیل می‌شود و لازم به ذکر است که باید از سیاه و سفید کردن فضای انتخاباتی جلوگیری کرد؛ با وجودی که فضای سیاسی و اجتماعی اصفهان همراه با احتیاط افراطی است، اما در اقدامات جوانب را سنجیدن و دقت داشتن امر مذمومی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه ۳ فرآیند برای ورود منتخبان به لیست نمایندگان وجود دارد، گفت: مرحله اول مشارکت و اعلام داوطلبی است، بعد از آن هیئت‌های اجرایی از طریق منابع چهارگانه استعلام می‌کنند و به جمع‌بندی خود هیئت اجرایی صلاحیت افراد مشخص می‌شود؛ فرآیند نهایی و اصلی انتخاب مردم است که امیدواریم با دید جوانگرایی و شناخت درست رأی دهند.

او تصریح کرد: طبق اصلاحیه‌ای در سال ۹۵ مصوب شده که دستگاه‌های نظارتی بر منابع مالی کاندیدا‌ها نظارت می‌کنند و البته در چگونگی تشخیص مردم و رأی آن‌ها دستگاه‌های مدنی مانند احزاب و رسانه‌ها نقش پررنگی در آگاهی‌بخشی به مردم خواهند داشت.

انتهای پیام/م

 

لزوم جلوگیری از سیاه و سفید کردن فضای انتخاباتی

منبع:تسنیم

برچسب ها: انتخابات ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار