لاوروف: ارتش سوریه باید بر تمامی مناطق این کشور کنترل داشته باشد

وزیر امور خارجه روسیه بر کنترل سریع ارتش سوریه بر تمامی خاک این کشور تاکید کرد و گفت آمریکا به دنبال غارت میادین نفتی سوریه است.

لاوروف: ارتش سوریه باید بر تمامی مناطق این کشور کنترل داشته باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت مسکو تاکید دارد که هرچه سریع‌تر ارتش سوریه کنترل تمامی مناطق این کشور را در دست بگیرد، زیرا این تنها راه اطمینان از روند سیاسی و از میان بردن تروریسم است.

لاوروف که در ارمنستان به سر می‌برد در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه این کشور در خصوص سوریه گفت: «اصرار داریم که ارتش سوریه تمام قلمروی کشور خود را در اسرع وقت تحت کنترل دربیاورد. تنها این کار است که به پایان مطمئن تروریسم کمک خواهد کرد و برای تمامی موضوعات گفته شده یک پایان سیاسی نهایی رقم خواهد زد».

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد تلاش‌های واشنگتن برای سرقت نفت سوریه به روند سیاسی آسیب زده است. او گفت «آنچه آمریکا در شمال سوریه انجام می‌دهد البته که تلاشی است برای غارت سوریه و به دست گرفتن کنترل میادین نفتی این کشور و اقدامی غیرقانونی است و برای صلح در سوریه دستاوردی ندارد و تنها در جهت حفظ منبع نگرانی و تهدید مهم در این بخش از سوریه به شمار می‌رود».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بار‌ها ابراز تمایل کرده که نیرو‌های آمریکایی مستقر در سوریه باید به خانه بازگردند، با این حال، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که بخش اعظم نیرو‌های باقیمانده آمریکا در سوریه در مناطق نفت‌خیز این کشور و در جوار میادین نفتی حضور یافته‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا نیز علی‌رغم تصمیم خود برا خروج نیروهایش از سوریه اعلام کرده واشنگتن علاقمند است حفاظت از نفت سوریه را برعهده بگیرد و باید مراقب نفت این کشور خاورمیانه‌ای بود.

در این میان، وزارت دفاع روسیه ارتش آمریکا را به کمک در عملیات قاچاق نفت سوریه به خارج از این کشور متهم کرده و با انتشار عکس‌های ماهواره‌ای از میادین نفتی که تحت کنترل آمریکاست این موضوع را اثبات نموده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار