تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره ملی عکس ارس

برگزیدگان اولین جشنواره ملی عکس ارس تجلیل شدند.

تجلیل  از برگزیدگان اولین جشنواره ملی عکس ارسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ابراهیم نصیری دبیر اولین جشنواره ملی عکس ارس در آئین اختتامیه این روبداد گفت: از بین ۱۷۰۰ عکس ثبت شده ۲۵ عکس در بخش طبیعت، ۲۵ عکس مستند و ۱۲ عکس در بخش ویژه شهر جلفا از سوی داوران جشنواره انتخاب شد.

او افزود: در این جشنواره در بخش عکس طبیعت آقایان رامین محمدی، کاوه مناف زاده، بابک مهر افشار به ترتیب اول تا سوم شدند و از آقایان اصغر حسنی و وحید دل سعید تقدیر به عمل آمد.

دبیر اولین جشنواره ملی عکس ارس گفت: در بخش مستند آقایان مسعود طالبی، مهرداد واحد یوسف آباد، جاوید خدمتی به‌تر تیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و از آقای بهروز محمودی در این بخش تقدیر شد.

او گفت: در بخش ویژه شهر جلفا و جایزه ویژه مدیر عامل ارس از بابک مهر افشار تجلیل به عمل آمد.

محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی عکس ارس گفت: معرفی توانمندی‌های اقتصادی و گردشگری ارس در سطح بین المللی هدف ماست.

وی افزود: معرفی توانمندی‌های اقتصادی و گردشگری ارس در سطح بین المللی هدف ماست و امیدواریم زمینه استمرار این رویداد‌ها در سال‌های آتی فراهم شود.

نریمان با بیان اینکه منطقه آزاد ارس توانایی‌های بالقوه در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری و سایر زمینه‌های رقابتی برای حضور در جوامع جهانی دارد ادامه داد: امسال منطقه آزاد ارس عضو سازمان جهانی گردشگری و جوامع ایمن شد و تلاش می‌کنیم در ماه‌های آتی ژئوپارک ارس نیز در سازمان جهانی یونسکو ثبت شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ما دریافتیم که تلفیق صحیح درک از وقایع و محیط با تکنیک عکاسی و خلق آثار هنرمندانه ارس را بهتر و بدیع‌تر در جوامع جهانی معرفی خواهد کرد.

نریمان اظهار داشت: آثار تاریخی، طبیعت بکر و جنگل‌های زیبا، دشت‌های زیبا و پرمیوه، گونه‌های نادر گیاهی و جانوری منطقه آزاد ارس را از سایر مناطق آزاد و شهر‌ها و استان‌های کشور متمایز کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: علیرغم همه مشکلات ناشی از تحریم ها، با کمک همکارانم توانستیم عملکرد خوبی در حوزه تولید و صادرات نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم. یکی از جاذبه‌های ایجاد شده در این منطقه بزرگترین گلخانه خاورمیانه و یکی از ۱۰ گلخانه بزرگ دنیا است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس خارنشان کرد: منطقه آزاد ارس برای ثبت آثار فاخر هنری جذاب است و قطعا با توان بیشتر مسیر توسعه را ادامه می‌دهیم.

نوری مدیر صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در این مراسم گفت: منطقه آزاد ارس درحال حرکت توسعه‌ای رویداد محور است. رویداد‌های هنری سرمایه گذاری برای آینده هستند.

او با بیان اینکه رویداد‌های هنری به افزایش ارزش برند و جذب سرمایه گذاران کمک موثر می‌کنند گفت: در اولین جشنواره ملی عکس ارس ۱۷۰۰ قطعه عکس از این منطقه ثبت شده و بعد از بررسی‌های فنی ۷۲ عکس در سه بخش طبیعت، مستند و عکس ویژه شهر جلفا برگزیده شده اند.

نوری تاکید کرد: حضور ۱۲۰ هنرمند عکاس از ۱۶ استان کشور بسیار ارزشمند است. هنرمندان این جشنواره به حلقه سرمایه و تبلیغ ارس پیوستند.

مدیر صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه درآمدزایی مسمتر با حرکت‌های رویدادمحور در منطقه آزاد ارس امکان پذیر است گفت: برای ارتقاء برند مناطق آزاد برنامه ریزی‌هایی بر اساس رویداد‌های هنری تدوین کرده ایم.

 

انتهای پیام/

معرفی توانمندی‌های اقتصادی و گردشگری ارس در سطح بین المللی هدف ماست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار