انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برجام در وین منتشر شد.

انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برجام در وین منتشر شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود اعلام کرده ایران از تاریخ ۹ نوامبر اقدام به غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردو کرده است.

 کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز از انتشار گزارش جدید آژانس از راستی آزمایی اجرای برجام خبر داد.

بنابر این گزارش، فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس در خصوص برجام از ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون ادامه دارد.

این گزارش همچنین می‌افزاید که ایران غنی سازی یو اف شش را در فردو آغاز کرده و سطح غنی سازی ایران نیز به چهار و نیم درصد رسیده است. میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نیز تا تاریخ ۳ نوامبر، ۳۷۲.۳ کیلوگرم اعلام شده است.

گزارش آژانس همچنین اذعان می‌دارد که ایران سانتریفیوژ‌های جدید را نیز برابر اعلام اخیر خود نصب کرده است.

این گزارش اذعان کرده که آژانس به اماکن مورد نیاز دسترسی دارد، ایران به اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی ادامه می‌دهد و راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد و فعالیت‌های اظهارشده در ایران ادامه دارد.

بر اساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش مدیرکل ۱۰ روز تا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آماده و برای مطالعه در اختیار کشور‌های عضو آژانس قرار می‌گیرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی از زمان اجرای برجام به طور مرتب هر سه ماه یک بار از روند اجرای برجام و تعهدات مرتبط با فعالیت‌ها و تاسیسات هسته‌ای ایران، گزارشی را ارایه می‌کند.

نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیست و یکم و بیست و دوم نوامبر بمدت دو روز در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
جابر
۰۲:۱۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
آژانس کارشو درست انجام بده خوبه خبر خوبی بود خدا رو شکر امشب دوتا خبر خوب شنیدیم
آخرین اخبار