معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تفاهمنامه برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی/واگذاری اراضی برای ساخت واحد‌های مسکونی گروه‌های کم درآمد

نبیان گفت: تفاهمنامه برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی بین سازمان ملی زمین و مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) منعقد شده است.

اتفاهمنامه برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی/واگذاری اراضی برای ساخت واحدهای مسکونی به گروه های کم درآمدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن علی نبیان گفت: تفاهمنامه برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی بین سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) منعقد شده است.

وی افزود: واگذاری این زمین‌ها برحسب مورد به قیمت کارشناسی روز به صورت فروش اقساطی و یا به صورت اجاره ۹۹ ساله و در استان‌هایی خواهد بود که لیست آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به سازمان اعلام شده باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد نحوه پرداخت بهای زمین نیز در این تفاهمنامه اظهار داشت: برای تسهیل امر ساخت و ساز این واحد ها، ۲ سال اول پس از واگذاری، دوره تنفس برای شروع پرداخت بهای زمین است و پس از  آن بهای زمین به صورت پلکانی ظرف مدت ۳ سال به این ترتیب که ۲۰ درصد قیمت زمین در سال اول، ۳۵ درصد در سال دوم و ۴۵ درصد در سال سوم پرداخت خواهد شد.

وی مشمولان واجد شرایط دریافت این واحد‌های مسکونی را افرادی که فرم (ج) آن‌ها سبز باشد و فاقدین سابقه مالکیت شخصی معرفی کرد و افزود: پیش از واگذاری‌ها ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مکلف به دریافت استعلامات لازم در این خصوص خواهد بود.

لازم به ذکر است وزارت راه و شهرسازی پیش از این نیز برای ساخت واحد‌ها مسکونی با نهاد‌هایی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و کمیته امداد تفاهمنامه‌هایی منعقد کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار