استاندار سیستان وبلوچستان :

منشاء بسیاری از درگیری‌ها و طلاق‌ها مواد مخدر است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موادمخدر تاثیرات زیادی بر سطوح مختلف جامعه وارد می‌کند به طوری که منشاء بسیاری از درگیری‌ها و طلاق‌ها مواد مخدر است.

منشاء بسیاری از درگیری‌ها و طلاق‌ها مواد مخدر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست با فرمانداران استان با اشاره به سفر دو روزه دبیرکل ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به استان، اظهار داشت: حاصل این سفر ۵۰ مصوبه است که به لحاظ کیفیت و کمیت بی نظیر بوده است.

او  ادامه داد: یکی از مصوبات قابل توجه این سفر توجه به طرح‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر است به صورتی که هر طرح و ایده‌ای که از طریق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به تایید ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برسد، هزینه اجرای آن توسط این ستاد تامین و پرداخت می‌شود.

او  ادامه داد: قاچاق و مصرف مواد مخدر آسیب‌های اجتماعی زیادی را به جامعه تحمیل کرده است.

استاندار افزود: امروز مردم در حوزه همیاری در مباحث درمانی و اجتماعی و فرهنگی پیرامون موضوعات مصرف مواد مخدر پیشگام هستند.

موهبتی با بیان اینکه وجود معتادین متجاهر در شهر‌ها باعث آسیب‌های روحی و روانی به شهروندان می‌شود و نه تنها چهره شهر‌ها را ناخوشایند کرده است، بلکه باعث نگرانی مردم برای آینده فرزندانشان گردیده است که فرمانداران باید با استفاده از منابع شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و استانداری و بهره گیری از حضور خیرین نسبت به جمع‌آوری، ساماندهی و درمان آنان اهتمام بورزند.

او  ادامه داد: فرمانداران در شهرستان‌های بزرگ باید ۱۰ سازمان مردم نهاد و در شهرستان‌های کوچک ۵ سازمان مردم نهاد را راه اندازی کنند تا در حوزه پاکسازی محیط‌های شهری و روستایی، مباحث فرهنگی و موضوعات مربوط مواد مخدر و دیگر حوزه‌ها از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری از هرگونه تبعیض در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: فرمانداران باید با هرگونه حمایت از افراد متخلف و کسانی که به دنبال رانت و تضییع حقوق مردم هستند، برخورد کنند.

موهبتی با اشاره به اینکه فرمانداران وظیفه اجرای انتخابات و صیانت از آرای مردم را دارند، گفت: فرمانداران باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات قانونمند و با شکوه تلاش کنند.

او همچنین استفاده از خرد جمعی و مشورت در تصمیم‌گیری‌ها را برای کسب نتیجه بهتر مورد تاکید قرار داد.

استاندار در پایان از فرمانداران خواست به صورت مستمر گزارش روند پیشرفت پروژه‌ها و برنامه‌های شهرستان‌های خود را همراه با آمار تحلیلی و مقایسه‌ای تهیه و به استان ارسال کنند تا برای حصول نتیجه مطلوب پیگیری لازم به عمل آید.

انتهای پیام/ع

منشاء بسیاری از درگیری‌ها و طلاق‌ها مواد مخدر است

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار