سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

استمرار کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت/آسمان پایتخت صاف است

طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

استمرار کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت/آسمان پایتخت صاف استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود و غرب دریای عمان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

از بعدازظهر پنج شنبه تا دوشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی، بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دما حدود ۵ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، شمال خوزستان و چهار محال و بختیاری بارش آغاز می‌شود و برای سایر مناطق در نوار غربی کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بارش باران در نواحی خلیج فارس/آسمان تهران صاف و غبارآلود است


روز شنبه فعالیت سامانه بارشی به کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و شمال فارس، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد گسترش می‌یابد.

طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه با تشدید فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور در شمال شرق خوزستان، لرستان، چهار محال و بختیاری، جنوب همدان، کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت و به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان گسترش می‌یابد.

روز جمعه در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و طی روز‌های شنبه تا دوشنبه دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش برف و در جنوب و جنوب غرب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین وضع آب و هوای کشور در بیست و یکم آبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار