جزئیات برخورد با مقصران پرونده مرگ نوزاد یاسوجی

۱۵ آبان ماه سال جاری نوزاد ۲۹ هفته ای در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به دلایل نامعلومی دچار سوختگی ۲۰ درصد شد و درگذشت ،بلافاصله کمیته بررسی دلایل مرگ این نوزاد تشکیل و در نخستین گام ابلاغ سه مسئول لغو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، این نوزاد ۲۹ هفته‌ای در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج، به سبب نارس بودن به مدت ۶۳ روز بستری بود که پس از استفاده از دستگاه بخور دچار سوختگی شده و پس از آن درگذشت.

سرپرست بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در توضیح اقدامات انجام شده درباره پرونده این نوزاد یاسوجی، گفت: تحقیقات کمیته بررسی و تحلیل دلایل مرگ نوزاد ۲۹ هفته‌ای همچنان ادامه دارد.

گردآفرین نیکبخت افزود: پس از بررسی‌های انجام شده، ابلاغ مسئول بخش ای. سی. یو، مدیر پرستاری و مسئول تجهیزات پزشکی این بیمارستان لغو شد.

او بیان کرد: پرستار اظهار می‌کند به سبب وجود لخته در بینی نوزاد و با تشخیص خود و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم بجای سرد برای این نوزاد کرده بود که در نهایت منجر به سوختگی نوزاد شد.

نیکبخت عنوان کرد: این پرستار باید بخش پشتیبان و یا سوپر وایزر را در جریان قرار می‌داد که این کار را انجام نداده بود و علی رغم این که پزشک متخصص مقیم در بیمارستان حضور داشته بدون دستور پزشک یا اطلاع پزشک مقیم با تشخیص خود و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم برای نوزاد کرد.

سرپرست بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج ابراز داشت: به پرستار بیماربه دلیل قصور تذکر کتبی داده شد و به بخش دیگری منتقل و به کمیته اخلاق پزشکی معرفی شد.

او تصریح کرد: همچنین به پرستاران بخش به دلیل انتشار عکس بیمار تذکر کتبی داده شد و همچنین به کمیته اخلاق پزشکی معرفی شدند.

او با بیان اینکه مسئول بخش به دلیل عدم آموزش مناسب و عدم نگهداشت مناسب لغو ابلاغ شد، ادامه داد: مدیر پرستاری بیمارستان به دلیل عدم نظارت صحیح و آموزش نیرو‌های زیر مجموعه نیز لغو ابلاغ شد.

نیکبخت بیان کرد: ابلاغ مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان به دلیل عدم سرویس به موقع، کنترل و نظارت و آموزش استفاده بهینه و نگهداشت تجهیزات نیز لغو شد.

خدمات رسانی دربیمارستان امام سجاد یاسوج (ع) در سال‌های اخیر همواره از سوی مردم با انتقاد‌هایی رو به رو بوده است.

بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج نزدیک به سه دهه سابقه فعالیت دارد.
انتهای پیام/غ

لغو حکم ابلاغ سه مسوول دربیمارستان امام سجاد یاسوج

برچسب ها: حوادث ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.