تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) مطرح کرد؛

فرصتی برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان در هفته وحدت

آیت الله سعیدی هفته وحدت را فرصتی برای اتحاد میان مسلمانان دانست و گفت: برخی به نام مقابله با دشمنان ولایت کار‌هایی انجام می‌دهند که هیچ مرجعی آن را نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در نشست درس اخلاق مدیران و مسئولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) به عنوان اسوه مدیریت عاطفی محسوب می‌شود، گفت: حضرت محمد (ص) در جامعه‌ای مملو از بدرفتاری زندگی می‌کردند که انحطاط اخلاقی در این جامعه بیداد می‌کرد.

او با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) طی عمر خود رفعت مقام و عاطفه را در مدیریت خود اعمال کردند، افزود: رفعت و عاطفه پیامبر (ص) به حدی است که برای افرادی که تاریخ زندگانی ایشان را بررسی می‌کنند موجب اعجاب و شگفتی می‌باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: با وجود اینکه انسان نمی‌تواند همانند پیامبر اسلام (ص) رفتار کند، اما می‌تواند در مسیر ایشان گام بردارد و مخالف حرکت ایشان نباشد.

او سعه‌صدر را یکی از ویژگی‌های پیامبر (ص) دانست و با بیان اینکه سعه‌صدر از آرمان‌ها و آرزو‌های بلند به‌دست می‌آید، اظهار داشت: مدیری که چشم‌انداز و هدف‌های بلندی دارد نه تنها از سختی‌ها خسته نمی‌شود بلکه برای تحقق اهداف بلند خود، سختی‌ها را شیرین می‌داند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) با وجود اطلاع از ظلم‌هایی که در آینده توسط شخصیت‌هایی که در کنار ایشان هستند، انجام می‌شود با صبر و حوصله‌ای که از سوی خداوند متعال به ایشان داده شد به‌راحتی این افراد را تحمل می‌کردند.

او با بیان اینکه ترویج سبک زندگی محمدی موجب افزایش رحمت الهی می‌شود، بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: اگر فردی با تبعیت از پیامبر اسلام (ص) به دنبال خواسته‌های الهی باشد رحمت خداوند متعال شامل آن فرد می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قم هفته وحدت را فرصتی برای تقویت اتحاد مسلمانان دانست و گفت: برخی با نام مقابله با دشمنان ولایت کار‌هایی را انجام می‌دهند که هیچ مرجع شناخته‌شده‌ای این اقدامات را نمی‌پذیرد.

او با تأکید بر اینکه توهین به مقدسات کفار موجب می‌شود به مقدسات ما نیز توهین شود، اظهار داشت: قرآن کریم دستور می‌دهد که مسلمان نباید به مقدسات کافر توهین کند، اما برخی به خود اجازه می‌دهند این دستور قرآن را نادیده گرفته و حتی به مقدسات یک مسلمان دیگر نیز توهین کنند.

انتهای پیام/الف

هفته وحدت فرصتی برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.