سفیر صربستان در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد قشم:

آماده ادامه روابط در بخش اقتصادی هستیم / سفر رییس جمهور صربستان به ایران در آینده نزدیک

سفیر کشور صربستان در ایران گفت: صربستان با ایران روابط سیاسی مطلوبی دارد.

آماده ادامه روابط در بخش اقتصادی هستیم / سفر رییس جمهور صربستان به ایران در آینده نزدیکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، دراگان تودروویچ، سفیر جمهوری صربستان در ایران در دیدار با حمیدرضا مومنی، مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: کشور صربستان آماده توسعه روابط با قشم است، این کشور با ایران روابط سیاسی مطلوبی دارد که ما آماده ادامه این روابط در بخش اقتصادی هستیم.

سفیر کشور صربستان ، از سفر هیات بلند پایه کشورش به ایران خبر داد و افزود: در دو هفته آینده قرار است رییس جمهور کشور صربستان در راس هیاتی بلند پایه به ایران سفر کند.

دراگان تودروویچ درباره تبادلات ارزی کشور گفت: تبادلات ارزی ما با ایران از سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

سفیر جمهوری صربستان در ایران افزود: یکی از مهم‌ترین محور‌های گفتگو با رئیس جمهور صربستان جزیره قشم  است، این جزیره دارای قابلیت های  سرمایه گذاری زیادی نیز می باشد.

تودروویچ افزود: با اشاره به طبیعت زیبای جزیره قشم: فضای بکر این منطقه، آینده روشن قشم در صنعت گردشگری و جذب توریست را ترسیم کرده که  امیدوارم سفر رییس جمهور صربستان آغازی برای ارتباطات صمیمانه ای بین کشور صربستان با منطقه آزاد قشم باشد.

حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار گفت: جزیره قشم تنها منطقه آزادی است که در تمامی بخش‌های اقتصادی و صنعتی قابلیت سرمایه گذاری و توسعه  را دارا می باشد.

وی بر توانمندی‌های قشم در بخش صنایع نفت، گاز و انرژی تاکید کرد و گفت: قشم به عنوان هاب پتروشیمی منطقه شناخته شده و با وجود ۱۷ میدان هیدروکربنی در اطراف جزیره، چندین پالایشگاه نفت سنگین، دو سکوی نفتی دریایی و ظرفیت بانکرینگ موجود، یکی از مناطق شاخص در این حوزه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: منطقه آزاد قشم توانسته است با توسعه صنعت گردشگری و بهره برداری مناسب از ژئوسایت ها، ساخت هتل‌های چند ستاره و مراکز تفریحی و رفاهی، شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه موجود را به خوبی مدیریت کند.

مومنی به ظرفیت‌های قشم در حوزه اقتصاد دریا محور اشاره کرده و افزود: این منطقه دارای قابلیت زیادی در تولید محصولات شیلاتی است که به عنوان اقلام صادراتی، ارزآوری زیادی برای کشور داشته است و در حوزه کشاورزی نیز با تخصیص ۳۰۰ هکتار زمین، به سمت تولیدات صنعتی و گلخانه‌ای در حال حرکت است.

آینده روشن قشم در صنعت گردشگری

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.