ساخت ۳۴ مرکز جامع سلامت در نهاوند

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۴ مرکز جامع سلامت بااعتبار ۱۶ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند راه‌اندازی شده است.

ساخت ۳۴ مرکز جامع سلامت با اعتبار ۱۶ میلیارد تومانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با اشاره به نقش بهداشت در توسعه و سلامت اجتماعی گفت: ۳۴ مرکز جامع سلامت با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند راه‌اندازی شده است.

او در ادامه بیان کرد: کلینیک جامع سلامت شهر نهاوند نیز بااعتبار ۵.۵ میلیارد تومانی ساخته شد.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: نهاوند در مقایسه با سایر شهرستان‌ها در بحث سلامت و خدمات پزشکی یک جایگاه قابل قبولی طی ۳ سال گذشته پیداکرده است.

بهرام نیا بیان کرد: بیمارستان شهید قدوسی این شهر با پیگیری‌های مستمر و رعایت استاندارد‌ها و تلاش جمعی زودتر از سایر شهرستان‌ها به افتتاح رسید.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در راستای جذب اعتبار و خرید تجهیزات، گفت: با انجام اقدامات جانبی تا یک ماه آینده سرویس‌دهی "ام. آر. آی " در بیمارستان نهاوند انجام خواهد شد.

بهرام نیا بابیان اینکه شهرستان نهاوند هفتادمین شهری بود که برای گرفتن "ام. آر. آی " اقدام کرد، گفت: این در حالی است که "ام. آر. آی " به شهرستان‌های بالای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت اختصاص داده می‌شود و نهاوند با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت برای گرفتن این سیستم تقاضا کرده بود.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ۷۰ شهری که درخواست کننده  " ام. آر. آی " به دلیل عدم اختصاص ارز توسط بانک مرکزی در جریان تحریم‌ها به ۳۰ و پس‌ازآن به ۱۳ مورد و درنهایت به ۱ مورد کاهش یافت.

او گفت: درنهایت با همکاری رئیس بیمارستان قدوسی و رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند توانستیم سیستم تجهیزاتی "ام. آر. آی " را در شرایطی که بودجه بهداشت و درمان شهرستان کافی نبود بدون پرداخت هزینه‌ای دستگاه را با پیگیری و رایزنی‌های بسیاری  برای شهرستان به دست بیاوریم.

بهرامی نیا افزود: درمانگاه شهر فیروزان با بهره‌گیری از ظرفیت بنیاد علوی در دست اجرا است و در روز‌های آینده پس از دیوارکشی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/د.ا

دستگاه "ام. آر. آی " بیمارستان شهید قدوسی نهاوند تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.