نمی‌توان انتظار چندانی برای ارزانی خودرو داشت

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه معتقد است، از آنجایی‌که در گذشته افزایش قیمت خودرو متناسب با افزایش قیمت در سایر بازار‌های اقتصادی نبوده، هم اکنون نیز با کاهش قیمت‌ها نمی‌توان انتظار چندانی برای ارزانی خودرو داشت.

نمی‌توان انتظار چندانی برای ارزانی خودرو داشتبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   بابک کریم‌خان در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود کاهش قیمت دلار و سایر قیمت‌ها هنوز قیمت خودرو تغییری نکرده، گفت: در گذشته که افزایش قیمت در سایر بازار‌ها را شاهد بودیم قیمت خودرو متناسب با سایر موارد بالا نرفت و اکنون نیز نمی‌توان انتظار داشت به اندازه سایر بازار‌های اقتصادی کاهش قیمت در بازار خودرو را داشت.

او ادامه داد: از سوی دیگر خودروسازان در سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان و در نیمه امسال هشت هزار میلیارد تومان زیان‌دهی داشتند و با چنین شرایطی نمی‌توانند قیمت‌ها را کاهش دهند.

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان کشور با بیان اینکه قیمت کنونی خودرو‌های تولیدی خودروسازان نیز چندان مورد موافقت آن‌ها نیست، یادآور شد: به دلیل اجباری که از سوی دولت برای خودروسازان وجود دارد، آن‌ها مجبورند با وجود زیانی که می‌دهند قیمت‌ها را ثابت نگه دارند.

کریم‌خان تاکید کرد: عامل دیگری که مانع کاهش قیمت خودرو می‌شود محدودیت عرضه آن است، زیرا به دلیل مشکلات مالی و بدهی که خودروسازان به قطعه‌سازی‌ها دارند، امکان تولید بیشتری وجود ندارد.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/ز

 

محدودیت عرضه مانع کاهش قیمت خودرو می‌شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار