ابراز نگرانی ترکیه درباره اوضاع در بولیوی

ترکیه ضمن اعلام نگرانی نسبت به ناآرامی‌های سیاسی در بولیوی، ابراز امیدواری کرد آرامش و ثبات از طریق انتخابات جدید به این کشور بازگردد.

ابراز نگرانی ترکیه نسبت به اوضاع در بولیویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه حریت، ترکیه درباره ناآرامی‌های سیاسی اخیر در بولیوی که به کناره گیری اوو مورالس، رئیس جمهور این کشور از قدرت شد، ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ترکیه به این اصل که دولت‌ها از طریق یک روند دموکراتیک به قدرت می‌رسند، اهمیت می‌دهد. در ادامه این بیانیه آمده است: ترکیه از تحولات بولیوی که به استعفای اوو موورالس انجامید، عمیقا نگران است.

این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که تنش‌ها در بولیوی کاهش یابد، زندگی در آنجا به حالت عادی برگردد و دموکراسی در بولیوی منطبق با انتخاب مردم در جهت برقراری مجدد صلح، آرامش و ثبات از طریق انتخابات جدید اجرا شود.

اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی، با کسب ۱۰ درصد رای بالاتر از کارلوس مسا، رقیب خود، در انتخابات اخیر این کشور پیروز شد، اما مسا نتایج آن را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات شد. سرانجام بامداد دیروز رئیس‌جمهور بولیوی به دنبال اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور از سمت خود استعفا کرد.

به دنبال استعفای رئیس جمهور بولیوی، آشوب، حملات خشونت بار، آتش سوزی و حمله به منازل کارمندان دولت در لاپاز گزارش شده است.

رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی در پیامی توئیتری نوشت در حال ترک این کشور به سمت مکزیک است و وعده داد «با قدرت و انرژی بیشتر» باز خواهد گشت. پیش‌تر مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک اعلام کرد این کشور به اوو مورالس، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی پناهندگی سیاسی داده است.

وزیر خارجه مکزیک گفت اعطای پناهندگی به مورالس، به درخواست خود او بوده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار