آغاز برداشت محصول چغندر قند در شهرستان پارس آباد

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: برداشت محصول چغندر قند در شهرستان پارس‌آباد مغان در شمال استان اردبیل آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن نظیفی ، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: امسال هزار و ۸۳۰ هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت چغندر قند رفته است.

او با اشاره به آغاز خرید تضمینی چغندر قند از کشاورزان منطقه توسط کارخانه قند شرکت کشت و صنعت مغان افزود: تاکنون حدود ۳۰ هزار تن چغندر قند استحصالی به کارخانه قند مغان وارد شده و عملیات فنی بر روی آن در حال انجام است.

نظیفی با اشاره به کشت و برداشت مکانیزه و ماشینی چغندر قند در منطقه مغان بیان کرد: چغندر قند گیاهی است که با طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی و خاک سازگار بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و بخش مهمی از اشتغال مردم منطقه مربوط به کاشت، برداشت و فرآوری این محصول اختصاص دارد.

او همچنین گفت: پیش‌بینی می‌شود با توسعه کشت چغندر قند در منطقه و تامین بخشی از نیاز کشور به شکر و محصولات جانبی، گامی مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد افزود: کشت چغندر قند پاییزه به دلیل پایین بودن هزینه تولید، مصرف کم آب و امکان کشت دوم پس از برداشت آن، برای کشاورزان منطقه توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ع

برداشت بیش از ۹۱ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع پارس آباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.