سفیر جمهوری عربی سوریه مطرح کرد؛

آغوش باز سوریه برای تجار ایرانی/ سوریه امادگی ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاری‌های مشنرک را دارد

عدنان گفت: کشور سوریه آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات و راه‌اندازی پروژه‌ها و شرکت‌های مشترک اعلام می‌کند.

آغوش باز سوریه برای تجار ایرانی/ سوریه امادگی ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاری‌های مشنرک را دارد به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عدنان سفیر جمهوری عربی سوریه، کشور خود را را خرسند از مشارکت با ایران دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی بخش‌های زیادی از سرزمین سوریه بازار ارامی برای حضور شرکت‌های خصوصی و دولتی ایرانی و انجام پروژه‌های مشترک دارد همچنین موافقت نامه راهبردی بین ۲ کشور به امضا رسیده و تمام مسائل در این موافقت‌نامه در نظر گرفته شده است.

او گفت: کشور سوریه آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات و راه‌اندازی پروژه‌ها و شرکت‌های مشترک اعلام می‌کند؛ فرصت‌های کاری و سرمایه‌گداری زیادی در زمینه‌هایی مثل ساختمان سازی، بازسازی کارخانه‌ها، تامین مواد اولیه و مواردی از این قبیل وجود دارد.

عدنان درباره مشکلات تجارت بین این ۲ کشور گفت: اکنون دولت‌های هر ۲ کشور برای رفع مشکلات تجارت از جمله مشکلات انتقال پول و حمل و نقل تلاش می‌کنند که برنامه ریزی‌های مناسبی برای آن انجام شده و امیدوار هستیم به زودی برطرف شود.


بیشتر بخوانید: راه اندازی خط ریلی برای اتصال ایران به سوریه


سفیر جمهوری عربی سوریه فعالسازی و دستیابی به رهابرد‌های برنامه ریزی شده را بسیار با اهمیت دانست و گفت: با توجه به برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده است از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این کشور دولت می‌کنیم؛ اکنون می‌توانیم برای همکاری و گسترش تولید تلاش کنیم، همچنین سوریه میتواند به مسیری برای ورود به سایر کشور‌ها باشد.

او با اشاره به جنگ اقتصادی که علیه این ۲ کشور به راه افتاده است تصریح کرد: تمامی راه‌ها برای ورود به بازار کشور سوریه به خصوص در زمینه‌های بازسازی و تولید باز است؛ مناطق صنعتی بسیاری برای گسترش تعاملات و ورود به بازاز این کشور وجود دارد.

عدنان با تاکید بر اهمیت فعالیت اتاق مشترک ایران و سوریه گفت: سوریه اماده تهیه اطلاعات و کمک به گسترش فعالیت اقتصادی و تجاری با ایران است؛ تحریم‌ها و فشار‌های امروز می‌توانند به فرصت تبدیل شوند و تمامی نشانه‌ها شکست جنگ اقتصادی آمریکا علی این دو کشور را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
آغوش منم بازه:))))
آخرین اخبار