پایش آبگیر‌ها، زیستگاه‌های آبی و رودخانه مهاباد

معاون اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از ادامه پایش پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مستقر در زیستگاه‌ها و آبگیر‌های این شهرستان خبر داد.

حسن پور معاون اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در فصل مهاجرت پرندگان، احتمال انتقال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از مناطق دیگر جهان به تالاب‌ها و آبگیری‌های سطح شهرستان بسیار بیشتر می‌شود که با هماهنگی بین ادارات و پایش‌های مستمر می‌توان از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

او افزود: طبق دستورالعمل پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، سایت‌های تالابی پرندگان بطور مستمر پایش و رصد می‌شود که تاکنون هیچ گونه مورد مشکوک از تلفات پرندگان مشاهده نشده است.

حسن پور اضافه کرد: زیستگاه‌های کانی برازان، قوپی بابا علی، گروز، داش خانه، یوسف کندی، دریاچه سد و رودخانه مهاباد در طول سال به صورت هفتگی و هریک ماه ۴ بار پایش می‌شوند.

معاون اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است که احتمال ابتلا انواع پرندگان از جمله گونه‌های آزاد پرواز مهاجر و پستاندارانی از جمله گراز به این بیماری وجود دارد؛ این بیماری که قابل سرایت به انسان هم هست در صورت کنترل نشدن، عواقب خطرناکی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام / س خ 

پایش پرندگان آبزی و کنار آبزی از بیماری فوق حاد پرندگان در مهاباد 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.