آموزش مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه آموزش را مهم‌ترین عامل در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سرهنگ "فریبرز یوسفوند" در جمع اساتید و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی، اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر را مشکل بزرگ جامعه امروز عنوان و اظهار داشت: این بیماری هزینه بسیار سنگینی را بر فرد، خانواده و دولت تحمیل می‌کند.

او با اشاره به مضرات استفاده از موادمخدر افزود: مصرف موادمخدر باعث کاهش عملکرد شغلی و تحصیلی، تصادفات، مسمومیت، غیبت از کار، جنایت و دزدی می‌شود.

سرهنگ یوسفوند پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و افزود: ریشه بسیاری از جرایم در آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق نهفته است لذا اولویت قرار دادن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد.

این مقام انتظامی، آگاهی دادن و شناخت به آحاد مختلف جامعه را از اولویت‌های پلیس دانست و افزود: با آموزش و آگاهی به فرزندان نسبت به آسیب‌های اجتماعی باید آن‌ها را برای زندگی در جامعه فردا آماده کرد.

او گفت: نیروی انتظامی در حوزه آموزش و آگاه سازی شهروندان با معضلات و آسیب‌های اجتماعی، اقدامات قابل توجهی را انجام داده و کلیه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع نیز باید بیش از پیش با احساس مسئولیت و همراهی با پلیس اقدامات اثربخشی را اجرایی کنند.

انتهای  پیام/ز

 

اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر مشکل بزرگ جامعه امروز است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار