مشاور وزیر بهداشت مطرح کرد؛

نقش موثر سلامتکده‌ها در کاهش هزینه‌های سلامت

شمس اردکانی گفت: با افزایش ورودی در رشته طب سنتی ایرانی می‌توانیم رسالت خود را در دانشگاه‌ها برای آموزش درست دانشجویان انجام دهیم.

نقش موثر سلامتکده‌ها در کاهش هزینه‌های سلامتبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در نشستی با روسای سلامتکده‌های دولتی و خصوصی سراسر کشور، بر تلاش بیشتر این مراکز برای آموزش اصول اصلاح سبک زندگی و خودمراقبتی به مردم و ارتقای سلامت جامعه، تاکید کرد.
 
محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در این نشست بر ضرورت توجه به تفاوت‌های طب ایرانی با طب رایج تاکید کرد و گفت: مبنای طب سنتی، گذشته از درمان بیماران، اصلاح سبک زندگی و ارائه توصیه‌هایی برای نگاهداشت تندرستی در افراد است.

او با اشاره به تاسیس اولین دانشکده طب سنتی در سال ۸۶ افزود: اکنون حدود ۵۰۰ فارغ التحصیل و دانشجوی در حال تحصیل در رشته طب سنتی ایرانی در کشور داریم و امیدواریم در سال آینده به رقم قابل ملاحظه‌ای ارتقا یابد.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: با افزایش ورودی در رشته طب سنتی ایرانی، هم می‌توانیم رسالت خود را در دانشگاه‌ها برای آموزش درست دانشجویان انجام دهیم و هم از ظرفیت این متخصصان برای آموزش بیشتر و بهتر پزشکان عمومی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات طب ایرانی، بهره بگیریم.
پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سلامتکده‌های خصوصی نقش کاربردی و مهمی در ارائه خدمات طب ایرانی به مردم دارند، گفت: از روسای سلامتکده‌ها درخواست دارم که در طب سنتی تنها به امر درمان و دارودرمانی نپردازیم و سلامتکده‌ها بیشتر نیروی خود را برای آموزش اصول اصلاح سبک زندگی و خودمراقبتی به مردم بگذارند.

انتهای پیام/

توجه به تفاوت‌های طب ایرانی با طب رایج ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار