جان باختن ۲ بیمار در گیلان به علت بیماری زمینه ای در اثر آنفلوانزای انسانی

۲ شهروند مبتلا به آنفلوانزای انسانی به علت نقص سیستم ایمنی بدن و داشتن بیماری زمینه‌ای جان باختند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: جوانی ۲۶ ساله لنگرودی که به آنفلوانزای انسانی مبتلا بود به علت نقص در سیستم ایمنی بدن بر اثر بیماری ریوی جان باخت.

او افزود: یک کودک پسر یک ساله رشتی ۱۱ روز پیش با علایم بیماری آنفلوانزا انسانی نظیر تب و لرز، سرفه، اسهال و استفراغ به یکی از بیمارستان‌های رشت منتقل شد که به علت نقص سیستم ایمنی بدنش بر اثر داشتن مشکلات متابولیسمی جان باخت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیماری آنفلوانزای انسانی در این ۲ نفر بعلت داشتن بیماری زمینه‌ای تشدید شد.

فردین مهرابیان، همچنین به مرگ مشکوک یک دختر بچه ۷ ساله اهل ملاسرای شفت با علایم اختلات تنفسی هم اشاره کرد و افزود: نمونه ترشحات ته حلق این کودک امروز برای بررسی علت مرگ به تهران ارسال شده است.

او، با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۱۷ آبان نمونه ترشحات حلق ۲۰۴ بیمار مشکوک به آنفلوانزای انسانی به تهران ارسال که ابتلای ۱۴ مورد تایید شد، گفت: ۱۲ نفر از مبتلایان درمان شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای هر ساله در فصل سرما شیوع پیدا می‌کند، افزود: هنوز این بیماری در گیلان اپیدمی و شایع نشده است.

فردین مهرابیان گفت: بیماری آنفلوانزای انسانی قابل پیشگیری و درمان است و فقط در کسانی که سیستم ایمنی بدنشان نقص دارد تشدید می‌شود.

او در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت ابتلای به تب و لرز، سرفه‌های خشک، درد‌های عضلانی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

مرگ ۲ گیلانی مبتلا به آنفولانزای انسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.