برگزاری روز مزرعه زعفران در روانسر

مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای آشنا کردن کشاورزان استان با شیوه های کاشت، داشت و برداشت زعفران خبر داد.

به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کوروش مهرابی در مراسم روز مزرعه زعفران در مزرعه سه هکتاری خانم چنور محمدی در روستای نهرابی شهرستان روانسر گفت: مدیریت ترویج جهاد کشاورزی کرمانشاه کلاس‌های آموزش مختلفی را در زمینه‌های کاشت، داشت و برداشت زعفران با هدف آشنایی کشاورزان با کشت زعفران برگزار می‌کند.

او ادامه داد: در این دوره های آموزشی کشاورزان علاقمند به زعفران کاری با مراحل مختلف آماده سازی بستر خاک، کاشت، داشت، برداشت زعفران، زمان آبیاری، ویژگی‌های پیاز سالم زعفران، کنترل علف‌های هرز و آفات، چگونگی خشک کردن و بسته بندی محصول آشنا میشوند.

او در ادامه با اشاره به سازگاری استان کرمانشاه با کشت زعفران، گفت: زعفران تولیدی در مزارع این استان بر اساس آزمایش های انجام گرفته جزو با کیفیت ترین زعفران های کشور است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: سابقه کشت زعفران در استان کرمانشاه به گذشته های خیلی دور برمی گردد.

در این مراسم که با حضور بیش از ۴۰ نفر از کشاورزان برگزار شد، کشاورزان و کارشناسان کشاورزی با تجربیات یکی از زعفران کاران موفق شهرستان روانسر آشنا شدند.


انتهای  پیام/ز

 

روز مزرعه زعفران در روانسر برگزار شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.