در هفته کتاب بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود

به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری از ۲۳ الی ۳۰ آبان در استان سمنان بییش از ۵۰۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود.

 حسین شاکری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری از ۲۳ الی ۳۰ آبان در استان سمنان است گفت: در هفته کتاب بییش از ۵۰۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود.

او افزود: عضویت رایگان در کتابخانه ها، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، رونمایی از کتاب، مسابقات فرهنگی از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

شاکری بیان کرد: از مهمترین برنامه‌های شخاص در این هفته برگزاری لیگ کتابخوانی برای دانش آموزان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی است که لیگ دانش آموزی از روز گذشته آغاز شده و لیگ کرامندی هم از ۲۳ آبان آغاز می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تصریح کرد: در این مسابقات باید نفرات تیم‌های به صورت خلاقانه و ابتکاری هر نفر یک کتاب را معرفی کند و پس از داوری تیم‌های منتخب راهی مراحل بعدی می‌شوند.

او با بیان اینکه ۷۱ کتابخانه عمومی در استان سمنان وجود دارد اظهار داشت: هشت و نیم درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که با توجه به میانگین کشوری که ۳۵ درصد است، این میزان رضایت بخش نیست و در تلاش برای افزایش این تعداد هستیم.

شکر در پایان گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام / م

هشت و نیم درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار