رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام :

مراقب کلاهبرداری در پوشش صدور کارت هوشمند خودرو باشید

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام گفت: در خصوص کلاهبرداری در پوشش صدور کارت هوشمند خودرو مراقب باشید.

مراقب کلاهبرداری در پوشش صدور کارت هوشمند خودرو باشید

سرگرد علی‌رضا یعقوبی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: اخیراً مشاهده شده است کلاهبرداران به بهانه صدور کارت هوشمند خودرو با شهروندان تماس گرفته و مبالغی را از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

او افزود: در این روش کلاهبرداران با ارسال پیامک و تماس تلفنی با شهروندان ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتماد آنان، اعلام می‌دارند که کارت هوشمند برای خودرو آنان صادر شده و برای ارسال و دریافت کارت، شهروندان بایستی مبالغی را به شماره حساب اعلامی از سوی آنان واریز کنند.

سرگردیعقوبی به شهروندان توصیه کرد: به چنین پیامک‌ها و تماس‌هایی که هویت آن‌ها مشخص نیست توجهی نکرده و خواسته‌های آنان را انجام ندهند تا از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری نمایند.

او یادآور شد: مالکان خودرو برای دریافت تمامی اسناد و مدارک خودرو خود حتی المقدور سعی کنند به صورت حضوری به مراکز معتبر مراجعه نمایند.

سرگرد یعقوبی اضافه کرد: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام/ د

هشدار پلیس فتا به صاحبان خودرو ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.