بایدآنقدر در زمینه‌های مختلف قوی شویم که دشمن جرات حمله به ما را نداشته باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: باید کار‌های ماندگار را در حوزه پدافند غیرعامل شروع کنیم.

بایدآنقدر در زمینه‌های قوی شویم که دشمن جرات حمله به ما را نداشته باشدبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، افشین کریمی در همایش روش‌های نوین پدافند سایبری که امروز (۲۱ آبان) در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه امروز کشور ایران در دنیا و منطقه دشمنانی دارد، اظهار کرد: برخی از این کشور‌ها توان رسانه‌ای و اقتصادی قابل توجهی دارند.

او با بیان اینکه هر لحظه ممکن است در معرض تهدیداتی از سوی این کشور‌ها باشیم، یادآور شد: برای مقابله با این تهدیدات باید دو رویکرد پدافند عامل و پدافند غیرعامل را مدنظر داشته باشیم در حوزه پدافند عامل بایدآنقدر در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی قوی شویم که دشمن جرات حمله به ما را نداشته باشد.

به گفته کریمی در حوزه پدافند غیرعامل نیز باید تمام بخش‌هایی که ممکن است از آن نقطه آسیب ببینیم را شناسایی و آن‌ها را تقویت کنیم و همچنان آگاهی و آمادگی کافی را داشته باشیم که اگر زمانی مورد حمله قرار گرفتیم، بدانیم چکار کنیم.

او  با بیان اینکه اکنون در برخی زمینه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل نواقصی داریم، یادآور شد: برای مثال اگر در حوزه اقتصادی از قبل آسیب شناسی کرده بودیم امروز در شرایط تحریم اقتصادی با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه معتقد است، پدافند غیرعامل یعنی در حوزه راه‌ها، تامین برق، آب، ساختمان‌ها، مراکز حیاتی برای هرگونه بحران و یا مشکل دیگر آماده باشیم و بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

کریمی با بیان اینکه از زمان استانی شدن پدافند غیرعامل از سال ۹۱ کار‌های خوبی در این زمینه آغاز شده، عنوان کرد: برای مثال هم اکنون هر پروژه‌ای که قرار باشد اجرا شود نیازمند ملاحظات پدافندی و اخذ مجوز‌های لازم در این زمینه است.

او ادامه داد: علاوه بر کار‌هایی که از قبل آغاز شده باید کار‌های ماندگار دیگری را نیز استارت بزنیم و از شروع طرح‌های جدید هراس نداشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه بر لزوم پای کار آمدن دستگاه‌ها نیز تاکید کرد و افزود: با مدیرانی که در زمینه پدافند غیرعامل سهل‌انگاری کنند، بر اساس قوانین برخورد و مدیرانی که برای این منظور برنامه دارند تشویق می‌شوند.

کریمی در ادامه یکی از مهمترین زمینه‌های پدافند غیرعامل را در حوزه سایبری دانست و یادآور شد: دستگاه‌ها باید در این زمینه آگاهی و آمادگی کافی داشته باشند.

انتهای  پیام/ز

 

 

برگزاری همایش روش‌های نوین پدافند سایبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار