در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نظام پرستاری باید تولیت برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای را بر عهده داشته باشد

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید به وسیله سازمان نظام پرستاری انجام گیرد و در چندین سال قبل نیز سازمان بازرسی کشور تأکید جدی در این خصوص داشته است.

نظام پرستاری باید تولیت برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای را بر عهده داشته باشدمحمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آزمون صلاحیت‌ حرفه‌ای ویژه پرستاران اظهار کرد: در تمام دنیا به خصوص کشورهای اروپایی بعد از فارغ التحصیلی شرایطی برای پرستاران بوجود می‌آورند تا هر ۵ سال یکبار اطلاعات علمی‌شان بروز شود و به همین دلیل آزمون صلاحیت حرفه‌ای در دوره‌های مختلف برای آن‌ها برگزار می‌شود.

دبیر کل خانه پرستار ایران ادامه داد: آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای در ایران به وسیله سازمان نظام پرستاری در گذشته مطرح شد و در حدود ۱۵ سال پیش تاکنون سازمان نظام پرستاری تأکید جدی بر برگزاری آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای با هدف ارتقای اطلاعات علمی پرستاران دارد.

شریفی مقدم تأکید کرد: در دهه ۸۰ سازمان نظام پرستاری، مدیر کل وقت پرستاری وزارت بهداشت و برد پرستاری جلسه‌ای برگزار کردند مبنی بر آن که آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید به وسیله سازمان نظام پرستاری و با هدف ارتقای اطلاعات علمی همکاران‌ برگزار شود. اما متأسفانه در سال ۹۲ با تأسیس اولین معاونت پرستاری در وزارت بهداشت آزمون صلاحیت حرفه‌ای از نظام پرستاری گرفته و تولیت این کار به وزارت بهداشت سپرده شده است.

او اضافه کرد: سازمان بازرسی کشور در سال ۹۲ نظام پرستاری را دارای صلاحیت برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای ویژه پرستاران اعلام کرده بود اما از آن سال تا به امروز این آزمون به وسیله وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: من معتقدم که ارتقای اطلاعات علمی پرستاران اقدامی خوب است اما باید استانداردهای لازم برای همکاران ایجاد شود در غیر این صورت برگزاری دوره‌های مختلف با آزمون صلاحیت حرفه‌ای خیلی اثر بخش نیست.

شریفی مقدم یادآوری کرد: باید حداقل استاندارد و شرایط لازم برای پرستاران در محیط کار ایجاد شود تا آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای که در زمینه ارتقای اطلاعات علمی برگزار می‌شود مؤثر و اثر بخش باشد.

او افزود: آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای که در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود به وسیله وزارت بهداشت انجام می‌گیرد و من امیدوارم ساز و کارهای لازم در زمینه انجام این آزمون از سوی سازمان نظام پرستاری انجام شود.

انتهای پیام /

آزمون صلاحیت حرفه‌ای راهی برای ارتقای علمی پرستاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار