نمایندگان استانی خانه احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مشخص شدند/ منع اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان از رأی دادن

با انصراف مدارایی، محمد تبرایی با نتیجه ۱۴ بر ۲ توانست نماینده استانی خانه احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ شود.

احزاببه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات نمایندگان خانه احزاب در دو سطح ملی و استانی برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از صبح امروز (سه‌شنبه) بدون حضور خبرنگاران در تالار وزارت کشور برگزار شده است.

انتخابات نماینده احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار شد و از ۳۰ حزب استانی ۱۶ حزب شرکت کرده اند که محمد تبرایی دبیر اجرایی خانه احزاب از سوی فراکسیون مستقلین و اعتدالگرایان، سید احمد نبوی دبیرکل حزب همدلی از سوی فراکسیون اصولگرایان و مدارایی از سوی فراکسیون اصلاح‌طلبان کاندیدا شدند که در نهایت با انصراف مدارایی، محمد تبرایی با نتیجه ۱۴ بر ۲ توانست نماینده استانی خانه احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ شود.

قرار است تا چند ساعت دیگر انتخابات نماینده احزاب ملی برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز برگزار شود که طبق پیگیری‌های خبرنگار فارس، از دو حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان برای حضور نیز دعوت به عمل نیامده است.

جلسه انتخاب نماینده احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پنج‌شنبه دوم آبان ماه با حضور دو سوم احزاب مورد تایید وزارت کشور برگزار شد.

در جریان این جلسه محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات به حضور غیرقانونی قائم مقام دو حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در جلسه اعتراض کرد و معتقد بود که بر اساس قانون تنها دبیران کل احزاب هستند که می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

این اعتراض با تایید هیئت رئیسه همراه شد و نمایندگان دو حزب مذکور از دادن رای منع شدند. همین تصمیم هیئت رئیسه موجب اعتراض دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب و ترک جلسه از سوی آن‌ها شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار