وزیر بهداشت:

۳ درصد داروی وارداتی کشور ۲ و نیم برابر تولیدات داخلی ارز می‌برد

وزیر بهداشت گفت: ۳ درصد داروی وارداتی کشور ۲ و نیم برابر تولیدات داخلی ارز می‌برد این میزان را کجا می‌برند.

۳ درصد داروی وارداتی کشور ۲ و نیم برابر تولیدات داخلی ارز می‌بردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی کرمانشاه با بیان اینکه مردم کشور ایران آبدیده شرایط سخت هستند، گفت: در سیل فرودین امسال علی رغم اینکه بیش از ۲۵ استان کشور درگیر بودند، اما در خدمات رسانی درنگ نشد و اجازه ندادیم هیچ گونه اپیدمی در مناطق سیل زده به وجود بیاید در زلزله و سیل کرمانشاه هم علی رغم گستردگی حادثه، اما خوشبختاته هیچ اپیدمی مشاهده نشد و این به عنوان یک افتخار برای کشور ما ثبت شد.

نمکی  بیان  کرد: طی این سال‌ها در اوج کسری منابع ۳ درصد سهم جی دی پی را به بخش سلامت توانستیم اضافه کنیم که در تاریخ کشور‌های منطقه بی سابقه بوده است.

او اظهار داشت: امسال وزارت بهداشت را با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری تحویل گرفتم، ۱۰ هزار میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی طلب داشتیم، ۵ هزار میلیارد تومان پول بیمه سلامت عقب بود و ۵ هزار میلیارد تومان هم شب عید برنامه و بودجه پول نداشت که بپردازد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۳ درصد داروی وارداتی کشور ۲ و نیم برابر ۹۷ درصد از تولیدات داخلی ارز می‌برد این میزان را کجا می‌برند و این سهم بازار را از کجا پیدا کردند.

این مسئول بیان داشت:چرا دارویی که یک ماه طول عمر مریض را نمی‌تواند اضافه کند با هزار ترفند در لیست دارویی مملکت وارد کردند و چرا فکر می‌کنید بیمه‌ها زمین خوردند، بخاطر این دکان‌هایی که باز کرده بودیم برای کسانی که روز به روز پول بالای پول می‌گذارند.

او افزود: طرح کنترل فشار خون که یکی از طرح‌های موفق بود در استان کرمانشاه به خوبی اجرا شد و همچنین برای دیابت و بهداشت روان برنامه خاصی در نظر داریم و همچنین طرحی برای جامع محور کردن بهداشت سلامت را نیز در دستور کار داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح جامع هر خانه یک پایگاه سلامت خبر داد و گفت: برای الکترونیکی کردن پرونده سلامت به عنوان یکی از زیرساخت‌ها ریل گذاری‌های بسیار مهمی انجام شد که این ریل محل عبوری خواهد شد برای ورود پزشک خانواده، سیستم ارجاع و منطقی کردن اقتصاد که از گام‌های موثر خواهد بود.

نمکی بیان  کرد: هر سال بیمه سلامت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش هزینه داشت، اما امسال علی رغم اینکه به طور متوسط قیمت خدمت ۱۶ درصد بالا رفته توانستیم آنرا ۲۰ درصد کاهش دهیم.

او  بیمارستان سوختگی را هدیه زیبایی از مقام معظم رهبری به مردم کرمانشاه و منطقه دانست و افزود: تردید ندارم دلخوشی رهبر رایحه‌ای خواهد بود از عشق و محبت برای منطقه زمانی که ایشان باخبر شوند که دلسوزی‌ها به ثمر نشسته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بحث توسعه بیمارستان امام رضا را با جدیت پیش خواهیم برد، اظهار داشت: ما می‌خواهیم کرمانشاه قطب پزشکی غرب کشور باشد و در همین راستا حرکت می‌کنیم در حال حاضر بهترین امکانات را به کرمانشاه گسیل می‌دهیم تا اینجا را به یک قطب بزرگ بهداشتی تبدیل کنیم.

نمکی  بیان کرد: این پتانسیل در کرمانشاه وجود دارد و هم اکنون می‌بینیم که پزشکان فرهیخته، پرستاران حاذق، کادر پیراپزشکی در اینجا داریم لذا می‌توانیم به عنوان یک قطب قدرتمند تشخیص، درمانی و بازتوانی روی اینجا حساب می‌کنیم.

او گفت: این کار می‌تواند هم برای مردمان منطقه‌ای که به اینجا ارجاع می‌شوند و هم به عنوان یک مرکز درآمدزایی منطقه برای جذب توریست سلامت مهم باشد.

این مسئول بیان داشت: چه دلیلی دارد با فاصله ۲۰ کیلومتری تخت بیمارستان اضافه کنیم و منابع کشور را در آن جمع کنیم الان جا‌هایی داریم که ضریب اشغال زیر ۲۰ درصد دارند که با فشار دوستان و بی برنامگی ما در وزارت بهداشت این کلونی‌های هزینه بر که دهان‌های باز برای جذب منابع ملی است را ایجاد کردیم و در هیچ جای دنیا اینطور منابع ملی را دور نمی‌اندازند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: خدمت شما نباید آلوده به سیاست شود و بدون توجه به آئین و مکتب و یا مخالف یا موافق دولت بودن باید به مردم خدمت کنید.


بیشتر بخوانید:توسعه زیرساخت‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته /مشکلی در زمینه تأمین داروهای اساسی نداریم


انتهای  پیام/ز

سفیر وزیر بهداشت به استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار