شهید شوشتری الگویی بی‌نظیر برای نسل جوان است

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: سردار شهید نورعلی شوشتری که همه عمر خود را برای خدمت به مردم تلاش کرد الگویی بی‌نظیر و کامل برای نسل جوان و همه ما محسوب می‌شود.

شهید شوشتری الگویی بی‌نظیر برای نسل جوان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در دهمین یادواره شهدای وحدت استان سیستان و بلوچستان که همزمان با هفته وحدت در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد اظهار داشت: سردار شهید نورعلی شوشتری که همه عمر خود را برای خدمت به مردم تلاش کرد الگویی بی‌نظیر و کامل برای نسل جوان و همه ما محسوب می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: هفته وحدت به دلیل وجود اختلاف نظر بین برادران اهل شیعه و سنت در تاریخ ولادت پیامبر مکرم اسلام به وجود آمده است.

او با اشاره به اینکه اختلاف نظر در این تاریخ وسیله‌ای برای دشمنان اسلام شد تا از این طریق اختلاف بین مسلمانان بیندازند خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام این موضوع را تبدیل به یک تهدید جدی برای تفرقه افکنی بین آحاد امت اسلامی قرار دادند، اما به برکت نگاه عمیق بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی این تهدید تبدیل به یک فرصت بزرگ برای مردم شده است.

او تصریح کرد: دشمنان اسلام تو دهنی بزرگی از انقلاب، ملت و علما خوردند، چون همه از پیشنهاد هفته وحدت استقبال کردند و به جای یک روز یک هفته را به مناسبت بزرگداشت میلاد با سعادت پیامبر جشن می‌گیرند و شکرگزاری به جای می‌آورند.

سردار پورجمشیدیان عنوان کرد: ملت و امت ما ثابت کرده که پخته‌ترین انسان‌های انقلابی هستند، چون این شرایط را به وجود آورند که حتی یک روز اختلاف در بین امت باقی نماند و همه در کنار هم این هفته بزرگ (هفته وحدت) را از همان روز‌های آغازین پیروزی انقلاب بزرگ داشتند و بر خلاف تصور دشمن از این شرایط بهترین بهره را برده‌اند.

او با بیان اینکه در راه مقابله با دشمنان ایران اسلامی تنها وحدت و یکپارچگی کار‌ساز است خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان زندگی می‌کنند که این جمعیت بزرگترین فرصت برای کشور‌های اسلامی برای مقابله با دشمنانشان است در واقع دشمنان انقلاب به دنبال این هستند که سرمایه‌ها و ذخایر کشور‌های اسلامی را به یغما ببرند از این رو از اختلاف بین مسلمانان بیشترین به نفع خودشان استفاده می‌کنند.

این مسئول گفت: امروز به دلیل کم توجهی برخی از کشور‌های اسلامی نسبت به وحدت و یکپارچی در کشور بیشترین سود و بهره را آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌برند؛ طی چند سال اخیر ده‌ها هزار نفر از مردم مظلوم دنیای اسلام به دلیل کم توجهی به وحدت و یکپارچی به خاک و خون کشیده شده اند.

او  افزود: اگر وحدت و یکپارچکی در بین دنیای اسلام وجود داشته باشد صهیونیست‌ها نمی‌توانند به مسلمانان حمله کنند و زنان، مردان و کودکان مظلوم فلسطینی را در مقابل دوربین‌های تلویزیونی و رسانه‌های دنیا به رگبار ببندند؛ اگر دنیای اسلام نسبت به وحدت و یکپارچکی کم توجه نبود اینطور مردم عراق، سوریه و یمن زیر بمباران‌های وحشیانه دشمنان به خاک و خون کشیده نمی‌شدند.

سردار پورجمشیدیان با تاکید بر اینکه باید در جهان اسلام بیش از هر چیزی به وحدت میان مردم توجه شود ادامه داد: در ایران اسلامی که به عنوان مرکز وحدت عملی میان اقوام و مذاهب مختلف اسلامی شناخته می‌شود ثمرات وحدت و یکپارچگی بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب کاملا مشهود است.

او تصریح کرد: در ایران اسلامی به معنای واقعی و به صورت عملی وحدت و یکپارچگی بین عالم اسلام، علما، بزرگان، اقوام مختلف، برادران اهل سنت در مذاهب مختلف و شیعیان به نمایش گذاشته شده است و می‌توان این وحدت را به عنوان یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی برشمرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه داشتن وحدت را یکی از دلایل موفقیت‌های کشور و نظام در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: مطمئنا آن‌هایی که از وحدت احاد ملت ما نگرانند دشمنان اسلام هستند به همین دلیل باید بزرگان مردم را به سمت وحدت سوق دهند تا دشمنان اسلام را نا‌امید سازند.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان ایران اسلامی از وحدت و یکپارچگی میان مردم ناراحت هستند از این رو توجه به وحدت موضوعی است که کسی نباید حتی در محافل خصوصی از آن به سادگی عبور کند و اگر کسی خلاف این امر عمل کرد بزرگان ما باید جلوی این افراد را بگیرند.

او با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یکی از رویداد‌های بزرگی بوده که در تاریخ بشریت اتفاق افتاده است افزود: بعد از شکل گیری تاریخ اسلام معمولا بزرگان دینی به دنبال شرایطی بوده اند که بتوانند احکام دینی را در کشور اجرا کنند، اما در طول تاریخ جز برخی موارد کوتاه این اتفاق نیفتاده بود که خوشبختانه به برکت حضور بنیان گذار نظام مقدس جهوری اسلامی این آرزوی چند صد ساله علمای بزرگ ما به حقیقت پیوست.

سردار پورجمشیدیان پیروزی انقلاب اسلامی را پیروزی اسلام بیان کرد و گفت: این پیروزی به معنی تحقق امری بوده که بزرگان در طول تاریخ به دنبال آن بوده اند در واقع برای به ثمر نشستن این انقلاب همه مردم و اقوام مختلف در استان‌های کشور کنار یکدیگر تلاش کرده اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: جمعیت جوان و انقلابی که بعد از پیروزی انقلاب به جمع پاسداران انقلاب پیوسته اند در واقع از همه هستی خود برای تثبیت انقلاب اسلامی گذشته اند و با تمام وجود پیچیده‌ترین و سخت‌ترین کار‌ها را بدون هیچ چشم داشتی برای این انقلاب انجام داده اند.

انتهای پیام/ع

دهمین یادواره شهدای وحدت استان سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار