اخبارحوادث بیستم و یکم آبان ماه ۹۸؛

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند پیش فروش منزل مسکونی / محموله کالای قاچاق به مقصد نرسید

مهم‌ترین حوادث امروز بیستم و یکم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز بیستم و یکم ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند پیش فروش منزل مسکونی

سرهنگ "محمد حسن اسماعیلی" رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وصول یک برگ جلب از مراجع قضائی مبنی بر دستگیری زن و مردی که اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام یکسری کار‌های تخصصی موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان در تحقیقات صورت گرفه به کلاهبرداری از شاکی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با ترفند پیش فروش منزل مسکونی اعتراف کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
 

محموله کالای قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ "غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان برخواراظهار داشت: طرح کنترل خودرو‌های عبوری در راستای برخورد با قاچاق کالا در یکی از محور‌های فرعی شهرستان "برخوار" اجرایی شد.

او افزود: ماموران حین کنترل این محور فرعی به یک کامیون کشنده مشکوک و برای بررسی مدارک و محموله آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: این خودرو حامل ۱۵۵ کیسه کلاه، دستکش، لباس و شبرنگ ایمنی خارجی بود که راننده مدارک گمرکی و قانونی مربوطه را ارائه نداد.

سرهنگ براتی با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه بیان داشت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۵ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار خاطر نشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قانونی کنند و اجازه فعالیت به آنان نخواهند داد.
 

جاساز حرفه‌ای ۵۰ کیلو تریاک لو رفت

سرهنگ"غلامحسین صفری" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند ۲ سوداگر مرگ در حال انتقال محموله‌ای از شرق کشور به اصفهان می‌باشند که وارد عمل شدند.

او افزود: یک گروه از ماموران مجرب به محل اعزام و خودروی وانت پیکان متعلق به سوداگران مرگ را در یکی از ورودی‌های شرقی اصفهان متوقف و در بازرسی از آن مقدار ۵۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان افیونی و سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.
 

دستگیری عامل توزیع ارز‌های جعلی در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان"رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر  گفت: فردی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مراجعه و عنوان کرد اقدام به خرید ۴ هزار یورو از فردی ناشناس کرده که بعداً متوجه شده است تمام اسکناس‌ها تقلبی هستند.

او افزود: با اظهارات فرد شاکی، بلافاصله پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و کارآگاهان با بررسی‌های میدانی و انجام تحقیقات گسترده علمی و تخصصی سرانجام فرد مورد نظر را حین فروش ارز در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهم علاوه بر شاکی تعداد دیگری از شهروندان را هم طعمه اقدامات مجرمانه خود قرار داده و اقدام به توزیع اسکناس‌های تقلبی در سطح شهر کرده است گفت: با اعتراف صریح متهم به عمل مجرمانه خود وی همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هشدار به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها از مردم بیان کرد: به متقاضیان خرید ارز توصیه می‌کنیم ارز مورد نیاز خود را از بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز تهیه کرده و از مراجعه به افرادی که بر سر خیابان‌ها و چهارراه‌ها به فروش ارز می‌پردازند خودداری کنند.

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندی در "خمینی شهر"

سرهنگ "علی جعفری نژاد" فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر، در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۱۳ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های تخصصی توسط کارشناسان مشخص شد متهم با به دست آوردن اطلاعات و رمز‌های عبور، مبلغ مذکور را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

سرهنگ "جعفری نژاد" تصریح کرد: با انجام تحقیقات میدانی سرانجام متهم دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار کرد که در این زمینه وی همراه با پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم از در اختیار گذاشتن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز کرده، رمز‌هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس زدن باشند و همچنین به هیچ عنوان رمز کارت را بر روی آن یادداشت نکنید، تمامی عملیات پرداخت را شخصاً انجام داده و هنگام کار با عابربانک مراقب باشید کسی رمز عبور کارت بانکی شما را نبیند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.