تلفات راکبان موتورسواران دغدغه پلیس در حوادث رانندگی

جانشین پلیس راه استان مرکزی گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی ما در حوادث رانندگی، تلفات راکبان موتورسیکلت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دوره آموزشی ارتقای ایمنی، با هدف کاهش شمار حوادث و نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان و پلیس راه در روستای شتریه برگزار شد و موتورسواران، قوانین و مقررات رانندگی صحیح با موتورسیکلت، نحوه استفاده از وسایل ایمنی به ویژه کلاه ایمنی و پرهیز از شتابزدگی را فرا گرفتند.

تلفات راکبان موتورسیکلت دغدغه پلیس در حوادث رانندگی

سرهنگ امیدی جانشین پلیس راه استان مرکزی در این مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی ما در حوادث رانندگی، تلفات راکبان موتورسیکلت است و تلاش می‌کنیم با آموزش‌های لازم، شمار حوادث کاهش یابد و با نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، از شدت جراحت‌ها در حادثه‌های احتمالی کاسته شود.

سرهنگ امیدی افزود: حوادث رانندگی یکی از علت‌های مرگ و میر در کشورمان محسوب می‌شود و کارشناسان علت ۷۸ درصد وقوع این حوادث را مربوط به خطای عامل انسانی می‌دانند.

او  اضافه کرد: تاکید مجموعه پلیس راه بر استفاده از کلاه ایمنی راکبان است و اولویت در توقیف موتورسواران نیز استفاده نکردن از کلاه ایمنی در شهر و جاده هاست.

کارشناس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم کاهش آمار تصادفات جاده‌ای را از جمله اهداف محقق شده اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد در سطح روستاهای استان اعلام کرد و بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همواره در برگزاری چنین دوره‌هایی پیشتاز بوده است.

در این دوره اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به ۱۵۰نفر از شرکت کنندگان که دارای کارت گواهینامه و موتور بودند، کلاه ایمنی اهدا کرد.

انتهای پیام / ج

دوره آموزشی ارتقای ایمنی موتور سوارن در روستای شتریه فراهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.