مکرون منتقدان اظهاراتش درباره ناتو را «ریاکار» خواند

رئیس جمهور فرانسه کسانی را که انتقادات او از ناتو را رد کرده‌اند، ریاکار خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه آن‌هایی را که انتقادات وی از ناتو را رد کرده‌اند، ریاکار خواند.

رئیس جمهور فرانسه در مجمع صلح که در پاریس برگزار شد، تاکید کرد آن‌هایی که حاضر نیستند ناکارآمدی سازمان‌های بین المللی را ببینند، رفتاری تصنعی و ریاکارانه دارند.

رئیس جمهور فرانسه پیشتر از ناکارآمدی ناتو انتقاد کرده بود.

سران نزدیک به ۳۰ کشور از جمله ۱۲ کشور آفریقایی در این مجمع حضور داشتند، اما سران روسیه و آمریکا در آن غایب بودند.

مکرون در مراسم افتتاحیه مجمع صلح پاریس تاکید کرد ما به همکاری‌های بیشتر نیاز داریم. برخی از سازمان‌های بین المللی کارآیی و سودمندی خود را از دست داده اند و هیچکس نمی‌داند که در چه مسیری گام بر می‌دارند.

مکرون در اظهارات خود به طور مشخص به انتقادات آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و اورسولا فان در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اشاره می‌کرد که اتفاقا هر دو در مجمع صلح پاریس حضور داشتند.

مکرون با انتقاد از ناکارآمدی ناتو گفته بود که این سازمان در وضع مرگ مغزی به سر می‌برد.

مکرون تاکید کرد مجمع صلح پاریس درست همانند بسیاری از نشست‌های بین المللی دیگر موثر و مفید است چرا که فرصتی را برای گرد هم آمدن دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی، فعالان جامعه مدنی و روسای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا راهکاری برای چالش‌های مختلف پیدا کنند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین تاکید کرد تلاش می‌کند تا از دو جبهه شدن جهان حول محور دو قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا و چین جلوگیری کند چرا که به گفته وی تقسیم جهان بین چند قدرت سلطه طلب، مایه سرخوردگی و ناامیدی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار