رئیس سازمان آتش‌نشانی سمنان مطرح کرد؛

وقوع ۷۲۵ مورد حادثه و حریق در سمنان

سعید اسماعیل‌پور از وقوع ۷۲۵ مورد حادثه و حریق طی شش‌ماهه نخست امسال در سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید اسماعیل‌پور رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۷۲۵ مورد حادثه و حریق در سمنان به وقوع پیوسته است گفت: این آمار حوادث امداد و نجات به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه حوادث مربوط به آتش‌سوزی طی شش‌ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشت، افزود: این کاهش آمار نشان می‌دهد که موضوعات ایمنی در عرصه‌های مختلف زندگی شهروندان فرهنگ‌سازی و نهادینه‌شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان بابیان اینکه در مدت شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۶۲۳ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی گرفته‌شده است گفت: از این میان تنها ۷۲۵ مورد آن عملیاتی شده است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش‌های کاربردی سازمان آتش نشانی برای شهروندان اثرگذار بوده است، تصریح کرد: طی این مدت در حوزه آموزش ۱۹ هزار و ۹۸۶ نفر ساعت از دانش آموزان مدارس و پیش‌دبستانی‌ها، ادارات، کارخانه‌ها، مؤسسات دولتی و آموزشی و غیره، دوره‌های مختلف ایمنی و آتش‌نشانی را فراگرفتند.

او با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی و پیشگیری در کاهش حوادث و خسارت‌ها اثر زیادی داشته است، افزود: بخش عمده‌ای از کاهش عملیات امداد و نجات به حوزه آسانسور منتهی می‌شود که باید گفت سازمان آتش‌نشانی باید در تمام مراحل ساخت‌وساز انواع بنا‌ها با تصرف‌های مختلف نظارت مستمر و دقیق داشته باشد تا رعایت نکات ایمنی مورد تائید واقع شود.

انتهای پیام / ر

کاهش آتش‌سوزی در سمنان

 

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار