هنر رانندگی در شب

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رانندگی در شب به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد ، اعمالی که راننده برای بهتر دیدن و بهتر دیده شدن انجام می دهد از مهمترین آنها است .

هنر رانندگی در شببه گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رانندگی در شب با رانندگی در روز متفاوت است . رانندگی در شب به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد ، اعمالی که راننده برای بهتر دیدن و بهتر دیده شدن انجام می دهد از مهمترین آنها است .

او گفت: تشخیص فاصله وسایل نقلیه و سرعت آنها دو عامل اساسی برای جلوگیری از تصادفات است که این امر در شب ها به خوبی صورت نمی گیرد در شب ها میدان دید راننده منحصر به محدوده ای است که به وسیله نور چراغ های وسیله نقلیه روشن شده است .

حیدری با اشاره به  مهمترین علل وقوع تصادفات در شب  گفت: تاریکی هوا و محدود شدن دید راننده  که در این شرایط دیدن وسایل نقلیه و عابران پیاده که از نقطه خارج از محدوده دید راننده وارد مسیر حرکت وی می شوند بسیار دشوار است و به همین دلیل واکنش راننده به علت تاخیر در دیدن در این شرایط قادر به جلوگیری از وقوع تصادف نمی باشد .

او با اشاره به  استفاده از نور بالای چراغ ها  گفت: هنگامی که خودرو مقابل از نور بالا استفاده می کند قدرت دید راننده روبرو به شدت کاهش می یابد و در نتیجه قادر به تشخیص وضعیت مقابل خود نیست که این امر باعث انحراف وی از مسیر اصلی و به وجود آمدن تصادف می شود .

حیدری  خستگی و خواب آلودگی  را علت دیگر تصادفات اعلام کرد و  گفت: محدودیت دید راننده در شب و توجه کامل به منطقه روشن شده از نور چراغ جلو وسیله نقلیه و نیز نور چراغ خودروهایی که از روبرو در حرکت هستند ، بر روی سیستم عصبی راننده تاثیر می‌گذارد و ابتدا باعث خستگی چشم و در نهایت تمام بدن او می‌شود . در این زمان راننده به تدریج حساسیت و دقت خود را از دست می‌دهد و نمی تواند هنگام رویارویی با موانع و خطرات واکنش مناسبی از خود نشان دهد و در نتیجه حادثه به وجود می آید .

انتهای پیام/ز

 

مهمترین علل وقوع تصادفات در شب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار