امدادگران جوان هلال احمر تجلیل شدند

آیین تجلیل از جوانان فعال در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه، به همت جمعیت دانشجویی هلال احمر جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد.

امدادگران جوان هلال احمر تجلیل شدندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام بادکو رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در این مراسم که عصر امروز (۲۱ آبان) و به مناسبت دومین سالروز زلزله سرپل‌ذهاب  برگزار شد گفت: در ایام زلزله کرمانشاه شاهد فعالیت‌های داوطلبانه این جوانان بودیمجمعیت جوانان دانشجویی هلال‌احمر جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز از جمله جمعیت‌های برتر است که تعامل خوبی با آنها داریم.

 فریدون نوری مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز از جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور یاد کرد و ادامه داد: در ایران جوانان مستعد بسیاری در زمینه‌های مختلف داریم که باید جایگزین نیروهای قدیمی شوند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

او همچنین از جمعیت هلال‌احمر نیز به عنوان یک تشکیلات بشردوستانه یاد کرد که در جهان نزدیک به ۱۵۰ سال قدمت دارد و در حوادث طبیعی، جنگها و... پای کار بوده است.

نوری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران نیز از سال ۱۳۰۱عضو صلیب سرخ جهانی شد، یادآوری کرد: با وجود این‌همه نیروی توانمند در کشور فعالیت‌های هلال‌احمر چندان قابل قبول نیست و باید بیش از این تقویت شود البته با وجود همه این موارد نیز جمعیت هلال‌احمر ایران جز ۱۰ جمعیت برتر کشور است.

مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در ادامه بر لزوم آمادگی همیشگی ایران در برابر حوادث طبیعی خصوصا زلزله تاکید کرد و افزود: ۷۰ درصد وسعت کشور ایران زلزله خیز است و باید برای هرگونه زلزله آماده باشیم.

نوری با بیان اینکه زلزله در هیچ کجا دنیا قابل پیش‌بینی نیست، عنوان کرد: تنها راهکار پیشگیری و آمادگی است شاید اگر برای زلزله سرپل‌ذهاب آماده‌تر بودیم تا این حد آسیب به استان وارد نمی‌شد.

انتهای  پیام/ز

 

دومین سالروز زلزله سرپل‌ذهاب

برچسب ها: زلزله ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.