اخراجی‌هایی که تمامی ندارند؛

رئیس کارکنان کاخ‌سفید به جمع اخراجی‌های دولت ترامپ می‌پیوندد

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده است که رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را از سمت خود برکنار می‌کند.

رئیس کارکنان کاخ سفید به جمع اخراجی‌های کاخ سفید می‌پیونددبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است «میک مالوینی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را به دلیل اشتباهات اخیر مربوط به تحقیقات استیضاح او اخراج می‌کند.

سه منبع آگاه به موضوع به روزنامه واشنگتن پست گفتند که ترامپ از حضور مالوینی در نشست مطبوعاتی ۱۷ اکتبر شاکی است. در این نشست خبری رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید اعتراف کرد کمک نظامی به اوکراین برای تحت فشار قرار دادن این کشور برای آغاز تحقیقات در خصوص جو بایدن، رقیب دموکرات رئیس جمهور در انتخابات ۲۰۲۰ متوقف شده است. با این حال او بعد‌ها با عقب نشینی از این اظهارات گفت که هیچ گونه باج خواهی در مورد کمک نظامی به کی‌یف صورت نگرفته است.

دستیاران ارشد ترامپ به او توصیه کردند که اخراج مالوینی در این برهه زمانی حساس که تحقیقات استیضاح رئیس جمهور در جریان است، بویژه با توجه به نقش مالوینی در توقف کمک نظامی به اوکراین، می‌تواند خطرآفرین باشد. یکی از مشاوران ترامپ به واشنگتن پست گفت رئیس جمهور به دلیل این کنفرانس مطبوعاتی از مالوینی بسیار ناراحت است.

پیشتر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در راستای تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهور این کشور از رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید خواستند تا روز جمعه برای ادای شهادت در کنگره حضور یابد. دموکرات‌ها می‌گویند بر اساس اطلاعات افشا شده در جریان تحقیقات استیضاح، مالوینی نقش جدی در درخواست ترامپ از عوامل خارجی برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ داشت. همچنین دموکرات‌ها بنابر مدارک گردآوری شده می‌گویند مالوینی ممکن است با «گوردون سوندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا و رودی جولیانی، وکیل ترامپ در اجرای طرح پیگیری تحقیقات علیه جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، همکاری کرده باشد.

تعاملات ترامپ با مقامات اوکراینی این روز‌ها در مرکز تحقیقات مربوط به استیضاح وی از سوی دموکرات‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار