ادبیات در هفته ای که گذشت؛

اقدام تحسین برانگیز کتابخانه ملی در مناطق روستایی/جشنواره نشان دهخدا امسال برگزار می شود؟

مهمترین رویداد‌های ادبی از ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه را با یک کلیک بخوانید.

ویژگی‌های امام خمینی (ره) در حوزه کتاب و کتابخوانی چه بود؟/جشنواره نشان دهخدا امسال برگزار نخواهد شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین اتفاقات حوزه ادبیات را دراین گزارش بخوانید.

اهدای کتاب به مناطق روستایی کشور به همت کتابخانه ملی

طرح ملی تجمیع کتاب های مازاد و ارسال به کتابخانه‌های مناطق محروم کشور با عنوان «پویش اهدای کتاب به مناطق روستایی کشور» با شعار«با کتاب میشه ...» آغاز شد.این رویداد فرهنگی به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و تعدادی از سازمان های دولتی و انجمن های مردم نهاد و گروه‌های جهادی مرتبط اجرایی می شود.

پاییزه کتاب در سراسر کشور برگزار می‌شود

سید محمد طباطبایی مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح پاییزه کتاب به روال دوره‌های قبل همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: با دستور و مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این طرح علاوه بر تهران، در کتابفروشی‌های شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

نامزد‌های بخش نقد ادبی جایزه جلال آل احمد معرفی شدند

هیئت داوران بخش نقد ادبی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، اسامی شش نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را اعلام کرد.

نامزدهای بخش مستندنگاری جایزه جلال آل‌احمد معرفی شدند

هیئت داوران بخش «مستندنگاری» دوازدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی جلال آل‌احمد، اسامی پنج نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را اعلام کردند.

برگزاری طرح پاییزه کتاب با همکاری شهرداری تهران/ ۷۰ سازمان و نهاد در برگزاری هفته کتاب مشارکت کردند

نشست خبری هفته کتاب در سرای اهل قلم با حضور نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و دبیر هفته کتاب برگزار شد.در این مراسم نیکنام حسینی پور دبیر هفته کتاب، با اشاره به طرح پاییزه کتاب گفت: طرح‌های فصلی موسسه خانه کتاب همزمان با هفته کتاب آغاز شد، اما متاسفانه امسال به دلیل اینکه چشم انداز روشنی در حوزه فرهنگ وجود ندارد، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که طرح پاییزه کتاب برگزار نمی شود. خود ما رایزنی با سازمان ها، نهادها و بنگاه های مختلف را آغاز کردیم و در جلسه ای که با معاونت اجتماعی شهرداری تهران داشتیم، این نهاد قبول کرد که طرح پاییزه با مشارکت شهرداری تهران از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با مشارکت شهرداری تهران و با تخفیف ۲۰ درصدی برگزار شود.

جشنواره نشان دهخدا امسال برگزار نمی شود

مسعود کوثری مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی اظهار کرد: اگرچه جشنواره نشان دهخدا امسال مراحل نهایی خود را به انجام رسانده و برگزیدگان خود را نیز شناخته است اما به منظور همراهی اهالی فرهنگ با شرایط اقتصادی جامعه، صرفه جویی در هزینه‌های ادارات دولتی و نیمه دولتی و همچنین رسیدگی بیشتر به وضعیت معیشتی کارکنان، این جشنواره امسال برگزار نمی‌شود و برگزاری آن به سال آینده موکول شد.

برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پنج کشور

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی، هنری و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تاکنون پنج کشور برای برگزاری هفته کتاب اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمدعلی کیانی درباره فعالیت‌های انجام شده توسط رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرز‌های ایران گفت: کشور‌های ایتالیا، بلاروس، پاکستان، قرقیزستان و اوگاندا تاکنون برای برپایی هفته کتاب ایران اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
اینکه ادبیات در هفنه گذشته را مینویسید ازتون ممنون ومتشکرم