آیین تکریم و بزرگداشت کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی برگزارشد

آیین تکریم و بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی با حضور مسئولین، کتابداران، کتابخوانان و دوستداران کتاب با تجلیل از ۵۳ برگزیده استانی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی محمدجهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه ۶۰ باب کتابخانه و ۶۰ مرکز فرهنگی در باب الرضا (ع) به بهره برداری رسیده و عضویت اعضای کتابخانه‌ها در این استان که ملقب به گنجینه فرهنگ‌ها می‌باشد به ۵۰ هزار نفر رسیده است.

جهانی با بیان اینکه خراسان شمالی در بخش تعداد اعضای کتابخانه و امانت کتاب جزو سه استان اول کشوری قرار دارد، افزود: پارسال در سرانه فضای کتابخانه‌ای در رتبه نخست بودیم، اما با توجه به ساخت کتابخانه‌ای بزرگ در یزد، در این بخش هم جزو سه استان اول قرار گرفته ایم.

او با اشاره به موفقیت استان در جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب در چهار سال متوالی که هر ساله حداقل دو روستا جزو ۱۰ برگزیده نخست این جشنواره بوده اند، بیان کرد: امسال در حوزه کتابدار و کتابخوان هم ۳ برگزیده کشوری از استان خراسان شمالی برای تجلیل و شرکت در مراسم ملی حضور خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری بیش از ۳۶۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب، گفت: کتابخانه‌های روستای خرق در فاروج، درق در گرمه، بیدک و قلعه جق در بجنورد، تازه قلعه در رازو جرگلان و چهاربید در جاجرم از دیگر پروژه‌هایی است که در این مناسبت افتتاح خواهد شد.

در پایان این مراسم از ۲۵ نفر برگزیده استانی؛ ۱۸ نفر شایسته تقدیر و همچنین ۱۰ دستگاه برتر در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با اهدای لوح سپاس و تندیس وجوایز نقدی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ر

آیین تکریم و بزرگداشت کتابخوانی و کتابدار در خراسان شمالی برگزارشد

برچسب ها: کتابخانه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.