جلسات تحقیق درباره استیضاح ترامپ علنی می‌شوند

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد جلسات علنی تحقیق درباره استیضاح ترامپ از هفته آینده برگزار می‌شود.

جلسات تحقیق درباره استیضاح ترامپ علنی می‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، این کمیته هفته آینده به مدت سه روز جلسات علنی تحقیقات خود را درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برگزار خواهد کرد.

آدام شیف دموکرات در بیانیه‌ای اعلام کرد، شاهدانِ جلسات روز‌های سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه آینده این کمیته، قبلا شهادت خود را پشت در‌های بسته ارائه کرده‌اند.

نخستین جلسه علنی در روند تحقیق استیضاح ترامپ روز چهارشنبه آغاز می‌شود. تمرکز این تحقیقات بر این موضوع است که آیا دونالد ترامپ، اوکراین را برای تحقیق درباره جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق و رقیب انتخاباتی دموکراتش و هانتر بایدن، پسر وی تحت فشار گذاشته است یا خیر.

«الکساندر ویندمن» از مقامات شورای امنیت ملی، «جنیفر ویلیامز» از مشاوران مایک پنس معاون رئیس جمهور، «کورت ولکر» نماینده ویژه سابق آمریکا در اوکراین و «تیم موریسون» از مقامات شورای امنیت ملی در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان ماه) شهادت خواهند داد. «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، «لورا کوپر» دستیار معاون وزیر دفاع و «دیوید هال» معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان ماه) ادای شهادت خواهند کرد. «فیونا هیل» از مقامات سابق شورای امنیت ملی آمریکا نیز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ماه) در چارچوب این تحقیقات شهادت خواهد داد.

آدام شیف گفت دموکرات‌ها همه درخواست‌های جمهوری‌خواهان را در خصوص احضار شاهدانی که در حوزه تحقیقات استیضاح باشند، پذیرفته‌اند.

«دوین نونز» از جمهوری‌خواهان بلند پایه در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه درخواستی را برای حضور چند شاهد ارائه کرد که شامل هانتر بایدن که از اعضای هیئت مدیره یک شرکت انرژی اوکراین و افشاگر اطلاعاتی ناشناسی است که شکایت وی موجب به راه افتادن تحقیقات درباره استیضاح ترامپ شد.

وی همپنین خواستار ادای شهادت دیوید هال، تیم موریسون و کورت ولکر شد.

یک منبع آگاه در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دموکرات‌ها هنوز به طور رسمی به جمهوری‌خواهان نگفته‌اند که شاهدان مورد نظر آن‌ها را می‌پذیرند یا آن‌ها را رد خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار