اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دلیل نامگذاری هفته وحدت، توجه به مسائل سیاسی و اخلاقی است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دلیل نامگذاری هفته وحدت توجه به مسائل سیاسی، اعتقادی، اخلاقی و... است.

دلیل نامگذاری هفته وحدت، توجه به مسائل سیاسی و اخلاقی استسیدرضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: ما در طول ۴۱ سال گذشته، رویداد‌های متفاوتی داشتیم و نامگذاری هفته وحدت هم به این جهت است که ما می‌خواهیم به مسائل سیاسی، اعتقادی، اخلاقی و... توجه داشته باشیم و از آنها بهره‌برداری کنیم.

او افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) نسبت به کلمه وحدت در نامه‌ها، نوشته‌ها و سخنرانی‌ها اهتمام خاصی داشتند، بر مسئله وحدت شیعه و سنی هم تاکید فراوانی داشتند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: همچنین ما شاهد این هستیم که وحدت شیعه و سنی مورد طعمه دشمن قرار می‌گیرد و آنها قصد دارند میان سنی و شیعه اختلاف ایجاد کنند، امام راحل(ره) از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را هفته وحدت اعلام کرد که شیعه و سنی نزدیک شوند و به دیگران نشان دهند اگر میان ما اختلافات مذهبی وجود دارد، اما اشتراکات مذهبی بسیار زیادی هم داریم.

اکرمی گفت: قرآن، قبله، حج، ذکات و نماز میان شیعه و سنی یکی است و به خاطر همین مشترکات کوشش می‌کنیم که به اهداف معنوی، اعتقادی و سیاسی خودمان برسیم.

او یادآور شد: گرچه در دنیا اختلافات بسیار است، اما هیچ کدام از آنها باعث نمی‌شود که ما قبله، قرآن و پیامبر واحد را رها کنیم و به مناسبت هفته وحدت کوشش می‌کنیم که به همدیگر نزدیک شویم و شادمانی خودمان را نسبت به رسول اکرم(ص) ابراز کنیم.


بیشتر بخوانید: اقدامات تفرقه افکنانه شیعه انگلیسی در هفته وحدت + فیلم


 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار